MUSTAFA ÖZKE ADANA (GÜNAYDIN) – İnşaat Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Zekeriya Turanbayburt, geçmişten bu yana belediye başkanlarının ranttan başlarını kaldıramadıkları için Adana’nın ulaşım mastır planına vakit ayıramadıklarını belirterek, bu yüzden de Adana’da ulaşımın bugün içinden çıkılmaz hal aldığını vurguladı.Bursa, Konya, kısmen Kayseri gibi kentlerin ulaşım mastır planı konusunda kendilerini çok geliştirdiğini ve ulaşım sorunsuz bir kent yarattıklarını vurgulayan Turanbayburt, “Adana için biran önce ‘Ulaşım Ana Planı’nın hazırlanması gerekmektedir. Ulaşım ana planı çalışması; çevre düzeni planı, nazım imar planı, sakınım planı ve uygulama imar planları ile uyum, koordinasyon ve eşgüdüm içerisinde yürütülmelidir. Bu plan, mevcut ve gelecekteki ulaşım talebinin gerçekçi büyüklük ve nitelikleri belirlenerek hazırlanmalıdır.” dediAdana’nın, ulaşım ve trafik konusunda oldukça sorunlu bir kent olduğunu belirten Turanbayburt, okulların açılmasıyla birlikte her zaman olduğu gibi sorunların daha da katlandığının görüldüğünü söyledi.Basın toplantısında gazetecilerle bir araya gelen Zekeriya Turanbayburt, yaklaşan yağmurlu günlerin trafiği daha çekilmez kılacağını da önceki yıllardaki tecrübelerden bildiklerini belirterek, bu sorunun çözümü konusunda yetkililerden duyarlılık beklediklerini anlattı. KALDIRIMLAR TİCARETHANE GİBİ Turanbayburt, “Toplu taşımanın düzensizliği, dar sokaklar, araba parkına ya da ticarethaneye dönüşmüş kaldırımlar, araçların gelişi güzel park etmesi, yürümenin akrobasiye dönüştüğü yollar, karmaşa yaratan durak yerleri, altyapı çalışmaları, bozuk yollar, yoğunlukları artıran parsel bazındaki kentsel dönüşümler ve bu düzensizliğe çözüm getirme çabalarının olmaması nedeniyle kent yaşamının sorunlar yumağı haline geldiğini ifade etti.Bu anlayış çerçevesinde İnşaat Mühendisleri Odası Adana Şubesi olarak önerileri sıralayan Turanbayburt, şöyle devam etti: Adana için ‘Ulaşım Ana Planı’nın hazırlanması gerekmektedir. Planlama sürecinde; basit ve tekniğine uygun, trafik mühendisliği çerçevesindeki çözümlerle Adana’nın sorunlu trafik akımında iyileştirmeler yapılmalıdır. Motorlu taşıt trafiğini kent merkezlerine davet eden uygulamalardan kaçınmalıdır. Kentlerimizin kısıtlı yolağını erişilebilirlik yönünde verimli kullanabilmek için yollarda taşıt yoğunluğunu azaltmak, taşıtlarda ise yolcu yoğunluğunu arttırmak durumundayız. Kısıtlı yol altyapısının taşıt hareketliliğinden ziyade insan hareketliliğine yönelik planlanması mevcut yolları insan hareketliliği yönünde verimli kullanılmasını sağlayacaktır. Toplu taşıma öne çıkmalıdır. Toplu taşıma türlerinin bütünleştirildiği “tek bilet” uygulamasına yönelik çözümler araştırılmalıdır. Şehir merkezi dolmuşlardan arındırılmalıdır. Dolmuşlar fiziki koşullara uygun şehrin çeperinde çalıştırılmalı, toplu taşım araçları birbiriyle rekabet halinde değil destekler duruma getirilmelidir.”
ADANA
26 Eylül 2018 - 09:02
'Ranttan başını kaldıramayanlar ulaşım planına vakit ayıramıyor'
İnşaat Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Zekeriya Turanbayburt, “Ne yazıktır ki Adana’da kent içi trafiğin çözümüne ilişkin yeterli çalışmaları göremiyoruz” dedi
ADANA
26 Eylül 2018 - 09:02