Safya markası ile Ayçiçek yağı sektörüne iddialı bir giriş yapan Aves, tam entegreleşme kapsamında bütün yatırımlarını tamamlayarak markalaşmaya odaklandı. Firma, 2016’da bitkisel yağ üretiminde ve satışında küresel oyuncular arasına girmeyi hedefliyor.Pazar payımızı artırmak en büyük hedef
Hem iç piyasada hem de ihracatta pazar paylarını artırmak istediklerini dile getiren Aves Enerji Yağ ve Gıda San. A.Ş. Satış ve Pazarlama Direktörü Kemal Güven: “Kalitemizden ödün vermeden, istikrarlı bir şekilde satışlarımızı iyi bir yere getirme inancındayız. İç piyasaya girme sürecimiz yeni olmakla beraber hedeflerimiz çok büyük. Safya markamızı ulusal bir marka haline getirmek için planlama ve çalışmalar yapmaktayız. Piyasada bilinen ve güvenilen marka olma hedefi ile hareket ediyoruz. Şu anda zincir mağazalar ve bayi anlaşmaları yapılmaktadır. Bu konuda da elimizden geldiğince seçici davranmaya çalışıyoruz. Sıvı yağ piyasasındaki rekabet oldukça ciddi durumda. Burada hem üreticilerin, hem de perakendecilerin kendi markaları ile sattıkları ürünler arasında çok ciddi rekabetler var. Gerek tüketicilerimize, gerekse de perakendeci müşterilerimize ürünlerimizin farkındalığını anlatmaya çalışacağız. İstikrarlı bir politika ve karşılıklı güven ile başarı gelecektir” şeklinde konuştu. Sözlerine ‘’Türkiye sıvıyağ pazarı hakkında da bilgi vermek gerekirse, Türkiye’de sıvıyağ pazarının %80’ni ayçiçek yağından oluşmaktadır. Geri kalan pazar ise mısır ve zeytin yağı arasında pay edilmektedir diyebiliriz. Aslında Türkiye’de sıvıyağ pazarı çok ağırlıklı ayçiçek yağından oluşuyor. Perakende pazar tarafına baktığımızda ise, indirim marketlerin kendi markalarından oluşan pazar payları toplam pazarın yaklaşık 1/3’ünü oluşturmaktadır. Yani kendi markamızla satabileceğimiz pazar, toplam pazarın 2/3’ü kadardır. Bu noktada rekabetçi olmak ve karlı bir şekilde bunu yönetmek en önemli noktadır. İhracat pazarlarında ise, bizim için önemli olan nokta girdiğimiz pazarlarda kalıcı olmak ve hatırı sayılır pazar payı elde etmektir. Biz yurtdışı satışlarımızı sadece ürünümüzü sattık ve daha sonra yükledik diye düşünmüyoruz. Orada nasıl daha fazla satarız, nasıl daha iyi bir yere geliriz diye planlamalar ve pazarlama çalışmaları yapıyoruz” şeklinde devam etti. Müşteri odaklı bir firma olduklarını aktaran Güven, “Bizim için müşteri memnuniyeti birinci sırada geliyor. Bunun için öncelikle tüketici danışma hattı kurduk. Kalite güvence açısından buraya gelen bütün önerileri dikkate alıyoruz ve müşterimize dönüş yapıyoruz. Bu konuda müşterilerimizle yakın ilişkide olmak açısından ağırlıklı olarak sosyal medyayı kullanıyoruz. Web sayfamız üzerinden de kendileriyle iletişime geçebiliyoruz” dedi.Ayçiçek yağında en büyük 3 ihracatçıdan biri olduk
İhracatlarını 2013′e göre yüzde 160 oranında artırdıklarını aktaran Güven, Irak’ın ihracatta en büyük pazarları olduğuna işaret etti. Dubai’de bulunan şirketleri vasıtasıyla Mersin’de farikasında ürettikleri ürünlerini Ortadoğu, Afrika ve hatta Uzakdoğu pazarına satış yapmayı hedeflediklerini belirten Güven, limana yakın olmanın verdiği avantajla şimdiden Doğu Akdeniz ve Doğu Avrupa’daki ülkelere ihracata başladıklarına dikkat çekti. Güven, 2014 yılında üretimi yüzde 47’sini ihracata gönderdiklerini vurgularken, cirolarının yüzde 70’inin ihracat kaynaklı olduğunu söyledi. ‘’Önümüzdeki dönemde tüm dünyaya ihracat yapan bir firma olmayı hedefliyoruz” dedi. 2014 yılında Türkiye’deki rafine ayçiçek yağı ihracatının yüzde 18’ini yaptıklarını belirten Güven, en büyük 3 ihracatçıdan biri olduklarının altını çizdi. Ülkenin en büyük rafine yağ alıcısı olan Irak’ta pazar paylarının yüzde 25 olduğunu aktardı.Türkiye’deki Ayçiçek yağının yüzde 18’ini üretiyoruz
Kemal Güven, 2014’te Erbil’de Irak’ın ilk ve tek bitkisel yağ rafinasyon ve paketleme tesisinin yatırımına başladıklarına dikkat çekerken, 60 bin ton/yıl rafineri ve 180 bin ton/yıl dolum kapasitesine sahip Irak fabrikalarını Mart ayında devreye aldıklarını vurguladı. Mersin fabrikalarının 450 bin ton/yıl tohum kırma, 150 bin ton/yıl rafineri, 60 bin ton/yıl nötr yağ üretim ve 275 bin ton/yıl dolum kapasitesine sahip olduklarını dile getirdi. Güven: “Bu kapasiteye sahip iki fabrika ile Ayçiçeğinde Türkiye tüketiminin yüzde 18′ini üretiyoruz. 2 yıllık üretim maceramızda Türkiye’nin en büyük üretim tesislerinden biri olmayı başardık.’’ dedi.
Hem iç piyasada hem de ihracatta pazar paylarını artırmak istediklerini dile getiren Aves Enerji Yağ ve Gıda San. A.Ş. Satış ve Pazarlama Direktörü Kemal Güven: “Kalitemizden ödün vermeden, istikrarlı bir şekilde satışlarımızı iyi bir yere getirme inancındayız. İç piyasaya girme sürecimiz yeni olmakla beraber hedeflerimiz çok büyük. Safya markamızı ulusal bir marka haline getirmek için planlama ve çalışmalar yapmaktayız. Piyasada bilinen ve güvenilen marka olma hedefi ile hareket ediyoruz. Şu anda zincir mağazalar ve bayi anlaşmaları yapılmaktadır. Bu konuda da elimizden geldiğince seçici davranmaya çalışıyoruz. Sıvı yağ piyasasındaki rekabet oldukça ciddi durumda. Burada hem üreticilerin, hem de perakendecilerin kendi markaları ile sattıkları ürünler arasında çok ciddi rekabetler var. Gerek tüketicilerimize, gerekse de perakendeci müşterilerimize ürünlerimizin farkındalığını anlatmaya çalışacağız. İstikrarlı bir politika ve karşılıklı güven ile başarı gelecektir” şeklinde konuştu. Sözlerine ‘’Türkiye sıvıyağ pazarı hakkında da bilgi vermek gerekirse, Türkiye’de sıvıyağ pazarının %80’ni ayçiçek yağından oluşmaktadır. Geri kalan pazar ise mısır ve zeytin yağı arasında pay edilmektedir diyebiliriz. Aslında Türkiye’de sıvıyağ pazarı çok ağırlıklı ayçiçek yağından oluşuyor. Perakende pazar tarafına baktığımızda ise, indirim marketlerin kendi markalarından oluşan pazar payları toplam pazarın yaklaşık 1/3’ünü oluşturmaktadır. Yani kendi markamızla satabileceğimiz pazar, toplam pazarın 2/3’ü kadardır. Bu noktada rekabetçi olmak ve karlı bir şekilde bunu yönetmek en önemli noktadır. İhracat pazarlarında ise, bizim için önemli olan nokta girdiğimiz pazarlarda kalıcı olmak ve hatırı sayılır pazar payı elde etmektir. Biz yurtdışı satışlarımızı sadece ürünümüzü sattık ve daha sonra yükledik diye düşünmüyoruz. Orada nasıl daha fazla satarız, nasıl daha iyi bir yere geliriz diye planlamalar ve pazarlama çalışmaları yapıyoruz” şeklinde devam etti. Müşteri odaklı bir firma olduklarını aktaran Güven, “Bizim için müşteri memnuniyeti birinci sırada geliyor. Bunun için öncelikle tüketici danışma hattı kurduk. Kalite güvence açısından buraya gelen bütün önerileri dikkate alıyoruz ve müşterimize dönüş yapıyoruz. Bu konuda müşterilerimizle yakın ilişkide olmak açısından ağırlıklı olarak sosyal medyayı kullanıyoruz. Web sayfamız üzerinden de kendileriyle iletişime geçebiliyoruz” dedi.Ayçiçek yağında en büyük 3 ihracatçıdan biri olduk
İhracatlarını 2013′e göre yüzde 160 oranında artırdıklarını aktaran Güven, Irak’ın ihracatta en büyük pazarları olduğuna işaret etti. Dubai’de bulunan şirketleri vasıtasıyla Mersin’de farikasında ürettikleri ürünlerini Ortadoğu, Afrika ve hatta Uzakdoğu pazarına satış yapmayı hedeflediklerini belirten Güven, limana yakın olmanın verdiği avantajla şimdiden Doğu Akdeniz ve Doğu Avrupa’daki ülkelere ihracata başladıklarına dikkat çekti. Güven, 2014 yılında üretimi yüzde 47’sini ihracata gönderdiklerini vurgularken, cirolarının yüzde 70’inin ihracat kaynaklı olduğunu söyledi. ‘’Önümüzdeki dönemde tüm dünyaya ihracat yapan bir firma olmayı hedefliyoruz” dedi. 2014 yılında Türkiye’deki rafine ayçiçek yağı ihracatının yüzde 18’ini yaptıklarını belirten Güven, en büyük 3 ihracatçıdan biri olduklarının altını çizdi. Ülkenin en büyük rafine yağ alıcısı olan Irak’ta pazar paylarının yüzde 25 olduğunu aktardı.Türkiye’deki Ayçiçek yağının yüzde 18’ini üretiyoruz
Kemal Güven, 2014’te Erbil’de Irak’ın ilk ve tek bitkisel yağ rafinasyon ve paketleme tesisinin yatırımına başladıklarına dikkat çekerken, 60 bin ton/yıl rafineri ve 180 bin ton/yıl dolum kapasitesine sahip Irak fabrikalarını Mart ayında devreye aldıklarını vurguladı. Mersin fabrikalarının 450 bin ton/yıl tohum kırma, 150 bin ton/yıl rafineri, 60 bin ton/yıl nötr yağ üretim ve 275 bin ton/yıl dolum kapasitesine sahip olduklarını dile getirdi. Güven: “Bu kapasiteye sahip iki fabrika ile Ayçiçeğinde Türkiye tüketiminin yüzde 18′ini üretiyoruz. 2 yıllık üretim maceramızda Türkiye’nin en büyük üretim tesislerinden biri olmayı başardık.’’ dedi.