SGK Adana İl Müdürlüğü ile ilgili geçtiğimiz günlerde bir eleştiride bulunmuştum.
Bu konuyla ilgili birçok yorum aldım.
Ancak beni en çok etkileyen SGK Adana İl Müdürlüğü çalışanları oldu.
Adana Valisi Mustafa Büyük başta olmak üzere, SGK il Müdürü Kaşif Kılıç ve SGK Seyhan Merkez Müdürü Dilek Akın, gazetemize konu olan şikayetle yakından ilgilendi.
SGK İl Müdürlüğü yetkilileri, geçmişte kurumun bir takım sıkıntıları bulunduğunu, ancak yeni düzenlemelerle bu sıkıntıların tamamen ortadan kalktığını vurgulayarak, şikayette bulunulan konunun bir yanlış anlaşılma olabileceğini söyleyerek, inceleme başlattılar.
SGK yetkililerinin yaptığı inceleme sonunda, vatandaşların yaşadığı sorunun SGK çalışanlarından kaynaklanmadığı da ortaya çıktı.
SGK Seyhan Merkez Müdürü Dilek Akın, İl Müdürü Kaşif Kılıç'ın talimatıyla, konuyu ayrıntısıyla incelediklerini ve kendilerinden kaynaklanan bir sıkıntı olmadığını bildirdi. Vatandaşın evrağını ilgili kuruma zamanında gönderdiklerini belgeleriyle ortaya koydu.
Meğer, vatandaşı kuruma git-gel yaptıran konu tamamen Çukurova Tapu Müdürlüğü'nün eski yönetimden kaynaklıymış. Çukurova Tapu Müdürü'nün yaptığı soruşturmada ise evrağın SGK'dan geldiği, ancak geçmiş dönemde meydana gelen bir ihmal nedeniyle, evrağın işleme konulmadığı tespit edildi.
Bu konuyla birlikte, SGK'daki işleyişi de vakıf olduk. Daha önce, defterler içinde boğularak yapılan çalışmalar, tamamen bilgisayar ortamına taşınmış ve vatandaşın mağdur olmaması için de, kurum içerisinde tüm önlemler alınmış.
SGK'nın arşivinden tutun, tüm işlemleri vatandaş bekletilmeden çözüme kavuşturuluyor.
Bunun için ise daha önce meydana gelen yığılmalar ortadan kaldırılmış ve dijital gişe uygulaması ile sırası gelen vatandaşın işi hiç bekletilmeden çözülüyor.
Tabi, tüm bunları yaşamadan öğrenmek imkansız.
Bizim tepkimiz vatandaşların mağdur olmasıydı ve görüntüde, mağduriyetin adresi ise SGK'ydı. Fakat, yetkililerin araştırması gösterdi ki, SGK üzerine düşeni fazlasıyla gerçekleştirmiş.
Evraklarla ilgili sorun ise Çukurova Tapu Müdürlüğü'nün bir önceki döneminde yapılan bir ihmalden kaynaklanmış. Konuyu öğrenen Çukurova Tapu Müdürü Mustafa Kabadayı da, sorunla yakından ilgilenerek, hatanın giderilmesini sağladı ve mağduriyeti giderdi.
SGK İl Müdürlüğü'nün, dijital ortama geçmesi ve aracıları ortadan kaldırması ise kurumla vatandaş arasındaki kalkanları da kaldırmış.
SGK yetkilileri, sorun yaşayan tüm vatandaşların kendilerine rahatlıkla başvurabileceğini belirterek, ortaya çıkan aksaklıkların nedeninin kısa sürede çözüme kavuşturulacak bir sisteme sahip olduklarını belirtiyorlar.
Sanırım, biz mağduriyeti görünce, o yığılmaların yaşandığı, karadüzen kuruma yönelik eleştiri yapmışız.
Halbuki, SGK'daki karadüzen tamamen ortadan kalkmış ve yerine işini dört dörtlük yapan, vatandaşla arasındaki duvarları yıkmış bir kurum oluşturulmuş.
Bu konuda emeği geçen, başta Adana Valisi Mustafa Büyük olmak üzere, SGK İl Müdürü Kaşif Kılıç, Seyhan Merkez Müdürü Dilek Akın ve Çukurova Tapu Müdürü Mustafa Kabadayı'yı kutlamak gerekiyor.
SGK ve Tapu Müdürlüğü yetkililerinin, haberimizden sonra gösterdiği ilgi ve yakınlık nedeniyle de minnettarlığımızı bildirmek istiyoruz.
Bu davranış, tüm kurumlara örnek olmalı..