Trafik keşmekeşi çözülemediği gibi her geçen gün kronikleşen Adana’da çözüm belki de bisiklettedir. Avrupa ülkelerinde ulaşım için bisikletin sıklıkla kullanıldığını zaman zaman çeşitli TV programlarından izliyoruz. Hollanda Başbakanı Mark Rutte'nin 2012’de dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile görüşmesine bisikletle geldiği hala belleklerde. Bisiklet kullanmanın sağlık açısından yararlarını anlatmaya da gerek yok. Üstelik Adana düz bir ovaya kurulu olduğu için ulaşımda bisiklet kullanmak bir o kadar kolay ve avantajlı. Hatta bisiklet için en uygun kentin Adana olduğunu söyleyebiliriz. En büyük handikap ise yolların ve kaldırımların dar bisiklet yollarının ise yok denecek kadar az olması. Trafikteki araç ve motosiklet sayısının azaltılıp bisikletlerin teşvik edilmesi Adana’daki trafik sorununun çözümü olabilir. Okuyana bu sözler fantastik geliyor olabilir ancak imkansız olmadığı bir gerçek. Dün Sağlık Bakanı Dr. Mehmet Müezzinoğlu gelecek yıl uygulanacak projeyle 1 metre bisiklet yolu yapan her belediyeye bir bisiklet armağan edileceğini açıkladı. Her bir metre için bir bisiklet verilir mi bilinmez ancak belediyelerin yapacağı bisiklet yollarıyla halkın bisiklet sahibi olması sağlanabilir. Toplu ulaşıma yapılan zammın ardından “Nereden tasarruf edeceğiz” kaygısı yaşayan vatandaşların bisiklete yok diyebileceğini de sanmıyorum. Neden olmasın?