Neşet KARADAĞ
ADANA (GÜNAYDIN) - Adana'da 10 yıl önce 2 polis memurunun özel otomobille metro istasyonu yaya alt geçidinin girişindeki merdivenlerden yuvarlanması sonucu hayatını kaybettiği trafik kazasıyla ilgili haklarında "bilinçli taksirle ölüme neden olma" gerekçesiyle dava açılan 8 sanık 2’şer yıl 6’şar ay hapis cezasına mahkum edildi.
Adana 7. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki karar duruşmasına tamamı tutuksuz sanıklar katılmazken avukatları hazır bulundu.
Mahkeme Savcısı esas hakkındaki mütalaasını tekrarlayarak, polis memurları İsmail Özder ve Emre Gildir'in, sanıkların yapımından ve denetiminden sorumlu oldukları istasyon inşaatı girişine Karayolları Trafik Kanunu doğrultusunda gerekli tedbirler alınmaması nedeniyle meydana gelen trafik kazası sonucunda öldüklerini belirtti. Savcı, proje müdürü Metin Karakuş, kontrolörler Mehmet Önal, Gökhan İnsel, inşaat mühendisleri Celal Koçak, Engin Songüler, Bahattin Aşkaroğlu ile elektrik mühendisi Suat Tekeli, işletme mühendisi Ömer Erdoğmuş’un "Bilinçli taksirle ölüme neden olma" suçundan 15'er yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılmalarını, ayrıca sanıkların mesleklerinden de belli bir süre men edilmesini istedi.
Sanıklar daha önceki duruşmalarda yaptıkları savunmalarda suçlamaları kabul etmemişti. Sanıklardan Suat Tekeli daha önce yaptığı savunmasında, tüm kontrolleri yaptıklarını, güvenlik ile ilgili bölümlerin sorumluluğunun müteahhit firmanın değil büyükşehir belediyesinin sorumluluğunda olduğunu iddia ederek beraatini istedi. Mehmet Önal da, görevinin projeyi uygulamak olduğunu olayda kusurunun olmadığını belirtti. Diğer sanıklar da kazayla ilgili sorumluluklarının, kusurlarının olmadığını belirterek beraatlerini talep etti.
Mahkeme heyeti, tüm sanıkları ‘Taksirle iki kişinin ölümüne neden olma’ suçundan önce 3’er yıl hapis cezasına mahkum etti. Daha sonra, duruşmadaki iyi halleri nedeniyle cezalarını 2’şer yıl 6’şar ay hapis cezasına indirdi. Heyet ayrıca, sanıkları 6 ay süreyle mesleklerini yapmaktan da men etti. Bilirkişi raporunda belirtilen varsa diğer sorumluların da araştırılarak tespit edilmesi ve haklarında ‘Taksirle iki kişinin ölümüne neden olmak’ suçundan dava açılması için Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunulması da kararlaştırıldı.
Olay nasıl gelişti?
Mavi Bulvar'dan Mücahitler Caddesi'ne giden, polis memuru İsmail Özder (37) yönetimindeki 01 UM 074 plakalı otomobil, 15 Aralık 2010'da direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesi sonucu yoldan çıkarak Fatih Metro İstasyonu yaya alt geçidinin girişindeki merdivenlerden yuvarlanmış, kazada İsmail Özder ile yanındaki polis memuru Emre Gildir (27) yaşamını yitirmişti.
Olayın ardından iki sanık hakkında "görevi kötüye kullanma" gerekçesiyle dava açılmış, sanıkların aldıkları cezalar ertelenmişti.
Davanın hakiminin olayla ilgili "Bilinçli taksirle ölüme neden olma" suçlamasıyla da suç duyurusunda bulunması üzerine başlatılan soruşturma sonunda metro inşaatının kontrol firması görevlisi 8 kişi için dava açılmıştı.
ADANA (GÜNAYDIN) - Adana'da 10 yıl önce 2 polis memurunun özel otomobille metro istasyonu yaya alt geçidinin girişindeki merdivenlerden yuvarlanması sonucu hayatını kaybettiği trafik kazasıyla ilgili haklarında "bilinçli taksirle ölüme neden olma" gerekçesiyle dava açılan 8 sanık 2’şer yıl 6’şar ay hapis cezasına mahkum edildi.
Adana 7. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki karar duruşmasına tamamı tutuksuz sanıklar katılmazken avukatları hazır bulundu.
Mahkeme Savcısı esas hakkındaki mütalaasını tekrarlayarak, polis memurları İsmail Özder ve Emre Gildir'in, sanıkların yapımından ve denetiminden sorumlu oldukları istasyon inşaatı girişine Karayolları Trafik Kanunu doğrultusunda gerekli tedbirler alınmaması nedeniyle meydana gelen trafik kazası sonucunda öldüklerini belirtti. Savcı, proje müdürü Metin Karakuş, kontrolörler Mehmet Önal, Gökhan İnsel, inşaat mühendisleri Celal Koçak, Engin Songüler, Bahattin Aşkaroğlu ile elektrik mühendisi Suat Tekeli, işletme mühendisi Ömer Erdoğmuş’un "Bilinçli taksirle ölüme neden olma" suçundan 15'er yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılmalarını, ayrıca sanıkların mesleklerinden de belli bir süre men edilmesini istedi.
Sanıklar daha önceki duruşmalarda yaptıkları savunmalarda suçlamaları kabul etmemişti. Sanıklardan Suat Tekeli daha önce yaptığı savunmasında, tüm kontrolleri yaptıklarını, güvenlik ile ilgili bölümlerin sorumluluğunun müteahhit firmanın değil büyükşehir belediyesinin sorumluluğunda olduğunu iddia ederek beraatini istedi. Mehmet Önal da, görevinin projeyi uygulamak olduğunu olayda kusurunun olmadığını belirtti. Diğer sanıklar da kazayla ilgili sorumluluklarının, kusurlarının olmadığını belirterek beraatlerini talep etti.
Mahkeme heyeti, tüm sanıkları ‘Taksirle iki kişinin ölümüne neden olma’ suçundan önce 3’er yıl hapis cezasına mahkum etti. Daha sonra, duruşmadaki iyi halleri nedeniyle cezalarını 2’şer yıl 6’şar ay hapis cezasına indirdi. Heyet ayrıca, sanıkları 6 ay süreyle mesleklerini yapmaktan da men etti. Bilirkişi raporunda belirtilen varsa diğer sorumluların da araştırılarak tespit edilmesi ve haklarında ‘Taksirle iki kişinin ölümüne neden olmak’ suçundan dava açılması için Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunulması da kararlaştırıldı.
Olay nasıl gelişti?
Mavi Bulvar'dan Mücahitler Caddesi'ne giden, polis memuru İsmail Özder (37) yönetimindeki 01 UM 074 plakalı otomobil, 15 Aralık 2010'da direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesi sonucu yoldan çıkarak Fatih Metro İstasyonu yaya alt geçidinin girişindeki merdivenlerden yuvarlanmış, kazada İsmail Özder ile yanındaki polis memuru Emre Gildir (27) yaşamını yitirmişti.
Olayın ardından iki sanık hakkında "görevi kötüye kullanma" gerekçesiyle dava açılmış, sanıkların aldıkları cezalar ertelenmişti.
Davanın hakiminin olayla ilgili "Bilinçli taksirle ölüme neden olma" suçlamasıyla da suç duyurusunda bulunması üzerine başlatılan soruşturma sonunda metro inşaatının kontrol firması görevlisi 8 kişi için dava açılmıştı.