Haydar ŞENGÜL
ADANA(GÜNAYDIN)-Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenleri, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından kabul edilen Avrupa Birliği Erasmus+ Okul Ortaklıkları Projesi kapsamında İtalya’ya giderek çeşitli etkinliklere katıldı.
Almanya, İtalya, Romanya, Estonya ve Kuzey Makedonya Cumhuriyeti’nden birer okulun da ortak olduğu, ülkelerin kültür alışverişine dayalı ‘’Multiculturality-Diversity, Integration, Equal Opportunities for Everyone’’ isimli proje kapsamında, belli aralıklarla ortak ülkelerde çeşitli faaliyetler yapılıyor. 17-23 Kasım 2019 tarihleri arasında ev sahibi Noventa Vicentina’da gerçekleştirilen etkinliklere, tüm misafir ülke ortaklarından öğrenci-öğretmen toplamda 30, ev sahibi ülkeden 20 öğrenci ve öğretmenlerle birlikte 70 kişi katıldı. Türkiye’yi ise Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi’nden 2 öğretmen ve 4 öğrenci, toplamda 6 kişilik ekip temsil etti.
Projenin koordinatörü İngilizce Öğretmeni Hatice Çağlar; proje konusunun çok kültürlülük, farklılıklar içinde birlik, herkes için eşit imkanlar sağlamak olduğunu söyledi. Projenin amacının farklı ülke öğrencilerinin kültür alışverişinde bulunmaları, gençlerin gözünden Avrupa’daki kültürlerin çeşitliliğini ve birbirlerini tanımak, anlamak, birleştirmek, farklılıklar ile ortak yönlerini birbirleriyle paylaşmak olduğunu ifade eden Çağlar, “Öğrencilerimiz ve öğretmen arkadaşlarımızla ülkemizi en iyi şekilde temsil etmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
Öğrencilerimizin 6 farklı ülkeden katılım sağlayan ülke öğrencileriyle İngilizce ve Almanca konuşarak pratik yapma imkanı bulduklarına da dikkat çeken Çağlar şunları söyledi:
“Aynı zamanda öğrenciler birbirlerine de kendi dillerinden birçok kelime ve cümle öğretmişler; yabancı dil alanında oldukça verimli bir dil ve kültür alışverişinde bulunmuşlardır. Ayrıca öğrencilerimizin diğer ortak ülke öğrencileriyle birlikte okuldaki çeşitli faaliyetlere katıldı. Derslere de katılım sağlayarak İtalya eğitim sistemi ile kendi eğitim sistemimizi karşılaştırma imkanı buldular. Öğrencilerimizin kendi yaşıtları olan Avrupalı gençlerle iletişim kurmaları, Avrupadaki farklı ülkelerin kültürlerini tanımaları, kendi kültürlerini onlara anlatmaları, bunun için bir yabancı dili konuşma gerekliliğini anlamaları, onların kişisel gelişmeleri açısından olumlu katkılar sağlamıştır.’’
Hatice Çağlar, program kapsamında, projenin amacına uygun olarak İtalya’nın Noventa Vicentina başta olmak üzere; Venedik, Verona, Vicenza, Padova ve çeşitli yerleşim yerlerinde tarihi ve kültürel yerlere ziyaretlerde bulunduklarını; tarihi üniversite, belediye meclisi, antik tiyatro ve müzelerde incelemeler yaptıklarını, bölgenin folklorik özelliklerini tanıma imkanı bulduklarını, ev sahibi İtalya’nın misafirperverliğinden memnun kaldıklarını belirtti.
ADANA(GÜNAYDIN)-Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenleri, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından kabul edilen Avrupa Birliği Erasmus+ Okul Ortaklıkları Projesi kapsamında İtalya’ya giderek çeşitli etkinliklere katıldı.
Almanya, İtalya, Romanya, Estonya ve Kuzey Makedonya Cumhuriyeti’nden birer okulun da ortak olduğu, ülkelerin kültür alışverişine dayalı ‘’Multiculturality-Diversity, Integration, Equal Opportunities for Everyone’’ isimli proje kapsamında, belli aralıklarla ortak ülkelerde çeşitli faaliyetler yapılıyor. 17-23 Kasım 2019 tarihleri arasında ev sahibi Noventa Vicentina’da gerçekleştirilen etkinliklere, tüm misafir ülke ortaklarından öğrenci-öğretmen toplamda 30, ev sahibi ülkeden 20 öğrenci ve öğretmenlerle birlikte 70 kişi katıldı. Türkiye’yi ise Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi’nden 2 öğretmen ve 4 öğrenci, toplamda 6 kişilik ekip temsil etti.
Projenin koordinatörü İngilizce Öğretmeni Hatice Çağlar; proje konusunun çok kültürlülük, farklılıklar içinde birlik, herkes için eşit imkanlar sağlamak olduğunu söyledi. Projenin amacının farklı ülke öğrencilerinin kültür alışverişinde bulunmaları, gençlerin gözünden Avrupa’daki kültürlerin çeşitliliğini ve birbirlerini tanımak, anlamak, birleştirmek, farklılıklar ile ortak yönlerini birbirleriyle paylaşmak olduğunu ifade eden Çağlar, “Öğrencilerimiz ve öğretmen arkadaşlarımızla ülkemizi en iyi şekilde temsil etmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
Öğrencilerimizin 6 farklı ülkeden katılım sağlayan ülke öğrencileriyle İngilizce ve Almanca konuşarak pratik yapma imkanı bulduklarına da dikkat çeken Çağlar şunları söyledi:
“Aynı zamanda öğrenciler birbirlerine de kendi dillerinden birçok kelime ve cümle öğretmişler; yabancı dil alanında oldukça verimli bir dil ve kültür alışverişinde bulunmuşlardır. Ayrıca öğrencilerimizin diğer ortak ülke öğrencileriyle birlikte okuldaki çeşitli faaliyetlere katıldı. Derslere de katılım sağlayarak İtalya eğitim sistemi ile kendi eğitim sistemimizi karşılaştırma imkanı buldular. Öğrencilerimizin kendi yaşıtları olan Avrupalı gençlerle iletişim kurmaları, Avrupadaki farklı ülkelerin kültürlerini tanımaları, kendi kültürlerini onlara anlatmaları, bunun için bir yabancı dili konuşma gerekliliğini anlamaları, onların kişisel gelişmeleri açısından olumlu katkılar sağlamıştır.’’
Hatice Çağlar, program kapsamında, projenin amacına uygun olarak İtalya’nın Noventa Vicentina başta olmak üzere; Venedik, Verona, Vicenza, Padova ve çeşitli yerleşim yerlerinde tarihi ve kültürel yerlere ziyaretlerde bulunduklarını; tarihi üniversite, belediye meclisi, antik tiyatro ve müzelerde incelemeler yaptıklarını, bölgenin folklorik özelliklerini tanıma imkanı bulduklarını, ev sahibi İtalya’nın misafirperverliğinden memnun kaldıklarını belirtti.