'ADANAMIZA SAHİP ÇIKALIM'

CHP Adana Milletvekili Barut, Adana'nın en büyük sorunlarının işsizlik, şehirleşme ve tarfik olduğunu söyledi. Tarımın tamamen bittiğini, işadamlarının 'ucuz kredi ve enerjiden' faydalanmak için Osmaniye'ye kaçtığına dikkat çekti. Barut, acil olarak kent lobisi oluşturulması gerektiğine vurgu yapıp çağrıda bulundu

'ADANAMIZA SAHİP ÇIKALIM'

CHP Adana Milletvekili Barut, Adana'nın en büyük sorunlarının işsizlik, şehirleşme ve tarfik olduğunu söyledi. Tarımın tamamen bittiğini, işadamlarının 'ucuz kredi ve enerjiden' faydalanmak için Osmaniye'ye kaçtığına dikkat çekti. Barut, acil olarak kent lobisi oluşturulması gerektiğine vurgu yapıp çağrıda bulundu

 'ADANAMIZA SAHİP ÇIKALIM'
21 Eylül 2020 - 09:01

Milletvekili Barut, ismi 15 Temmuz Şehitler Köprüsü olarak değiştirilen Devlet Bahçeli Köprüsü'nün yapımının devlet tarafından devir alınmasının doğru olduğunu söyledi, "215 Milyona bitecek bir şey neden 700 Milyona çıktı? "diye sordu, metronun da Ulaştırma Bakanlığı tarafından devir alınması gerektiğini belirtti
 
 
Pelin ERKOCU
 
ADANA(GÜNAYDIN)-
CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, gazetemizi ziyaret etti. Milletvekili Barut, ülkemizin ve Adana'nın sorunlarına değindi. Türkiye ekonomisinin kötü durumda olduğunu öne süren Milletvekili Barut, "Mutfakta tencerelerde et yerine, dert kaynıyor. Aş yerine taş pişiyor" dedi. Bir zamanların sanayi ve tarım kenti olan Adana'nın hergeçen gün geriye doğru gittiğini, adeta yokluklar kenti haline geldiğini ifade eden Barut, "Adana’nın bir sorunu varsa bir masa etrafında 15 milletvekili, bütün belediye başkanları, büyük oda başkanları biraraya gelip sorunu çözüm noktasına ulaştırabilmeli. Bir kent lobisi olmalı" dedi.
Pandemi nedeniyle rutin ziyaretlerine ara vermek zorunda kaldığını ifade eden CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, pandemi ile yaşamayı öğrenmemiz gerektiğini söyledi. Barut, "Ölümler arttı, salgınlar arttı ama bir taraftan da hayat devam ediyor. Ticaret devam ediyor. Ekonomi devam ediyor" diye konuştu. Bu hafta köy turlarına başlayacağını söyleyen Barut, Adana'nın en büyük sorunlarının işsizlik, şehirleşme, trafik olduğuna dikkat çekti.
'İŞ ADAMLARI OSMANİYE'YE KAÇIYOR'
Adana'nın, eskiden tarımın, sanayinin, sinemanın, sanatın, sanatçının başkenti gibi görülen bir şehir olduğuna vurgu yapan Milletvekili Barut, belli bir dönemden sonra ise Adana'nın geriye doğru gitmeye başladığını, 1985’den sonra kamu yatırımlarından yeterince pay almadığını, nitelikli göç verip, niteliksiz göç aldığını belirtti. Barut, "Hem ekonomide hem de büyüklük anlamında dördüncü kentken şimdi büyüklük anlamında altıncılığa, ekonomi anlamında on yedinciliğe gerilemişiz. Gaziantep, Kahramanmaraş, Kayseri,Konya geriden gelmiş geçmiş. Osmaniye bizden ayrılmış bir ilçe, şimdi bize kafa tutuyor. Orayı teşvik bölgesi ilan ediyorlar. Avantajlı enerjiden, vergiden faydalanıyor. Zenginlik kenti, ağa kenti diye bilienen Adana bu avantajlı teşviklerden yararlanamıyor. Buradaki iş adamlarının bir çoğu Osmaniye’de ucuz kredi, ucuz enerjiden faydalanmak için oralarda iş yapmaya çalışıyor" diye konuştu.
'TARIM BİTMİŞ'
"Adana tarım da tamamen bitmiş" diyen Milletvekili Barut sözlerini şöyle sürdürdü:
"Tarım, ülkece uygulanan politika olmadığı için, bakanlara göre değişen politikalardan tarım yeterince destek görmeyince bitmiş. Adana’nın böylece pamuk, narenciye zenginliği de kaybolmuş. Köylerden kentlere göçülmüş.Tarım bitince, fabrikalar kapandı. Böyle olunca Adana işsizlikte birinci sıraya oturmuş. Büyük kent anlamında, nüfus anlamında işsizlikte Adana birinci sırada. Nitelikli göç gitmiş niteliksiz göç gelmiş. Çarpık kentleşme olmuş. Kamu yatırımlarından da yeterli pay alamamış. Çukurova Radyosu, TRT, Karayolları Genel Müdürlüğü Mersin’e gitmiş. İstinaf mahkemeleri kimi Konya’ya kimi Antep’e gitmiş.(Şimdi tekrar geliyor) Elde kalmış bir havaalanı."
'HAVALİMANIMIZIN KALMASI LAZIM'
Adana Havalimanı'na sahip çıkılması gerektiğini ifade eden CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, "Biz Mersin’e havalimanı yapılmasın demiyoruz. Ama, bu yeni yapılan Çukurova Havalimanı üç dört müteahhit batırmış, büyüklüğünü yarıya düşürmüşler.Buna rağmen olmuyor. 10 bin dekar birinci sınıf tarım arazisinin üzerine kurulmuş. 500 Milyon Euro gideceğine 50 Miyon Euro ile şu anki havalimanı daha modern hale getirilip, geliştirilebilir, genişletilebilir. Pist yetmiyorsa oradan 10 bin dekar tarım arazisi yerine 300 dekar uzatırsın Belirledikleri yer göçmen kuşlarının göç yolu üzerinde. Tehlike de arz ediyor. Mersin için bir şey değişmiyor. Batıda her ilçede, doğuda her ilde olan havalimanlarının olduğu yerde Adana Havalimanının kaldırılması, Tarsus sınırına Mersin sınırına getirilmesi çok dezavantajlı bir durumdur. Her fırsatta Adana Havalimanı'na sahip çıkmamız gerektiğinin altını çiziyorum. Havalimanımızın kalması lazım" dedi.
'BİR KENT LOBİSİ OLMALI'
Adana'nın sorunlarından birinin de kent lobisinin olmayışı olduğunu belirten Barut şunları söyledi:
"Kent lobisi çok eksik kalmış. Siyasetçisinden, yerel yöneticisine, oda başkanlarına kadar her kesimi kapsayan bir Adana lobisi oluşturulmalı. Adana’nın bir sorunu varsa bir masa etrafında 15 milletvekili, bütün belediye başkanları, büyük oda başkanları biraraya gelip sorunu çözüm noktasına ulaştırabilmeli. Adanamıza sahip çıkmalıyız onun için bir kent lobisi olmalı.  Adana son zamanlarda yoklukları oynuyor. Adana’ya büyük köy derlerdi eskiden hala öyle devam ediyor."
'4 SENE GEÇTİ BİR ARPA BOYU YOL GİDİLMEDİ'
Milletvekili Barut, son günlerde tartışma konusu olan ve ismi 15 Temmuz Şehitler Köprüsü olarak değiştirilen Devlet Bahçeli Köprüsü'ne de değindi. CHP Adana İl Başkanlığı yaparken, Büyükşehir Belediye Meclisi'nde 16-17 meclis üyeleri olduğunu, o dönemde MHP ile AK Parti'nin ittifakının olmadığını belirten Barut, "MHP’nin Hüseyin Sözlü başkanlığındaki kritik kararlarının hepsi CHP ittifakı ile geçerdi. Zaman zaman büyük borçlanma isterlerdi. Büyük borçlanmanın mahiyetini istedik, kurulu toplardık. İşçi parasıysa, çok zaruri ihtiyaçlarsa onlara geçit verirdik. Ama altı üstü belli olmayan bir şey olursa çok geçit vermezdik. Birgün de bu Devlet Bahçeli Köprüsü ile ilgili görüşmeler vardı. Bu köprü Adana’ya lazım mı? Lazım. Kentin kritik yerlerinde ulaşımı kolaylaştırır, rahatlatır mı? Rahatlatır. Yapılmalı mı? Yapılmalı. Buna bir itirazımız yok. Ancak o gün için oylamada proje tadilatı  115 Milyon denildi, sonra 215 Milyon liraya revize edildi. AK Partili meclis üyeleri 115 Milyon lira neden 215 Milyon liraya çıkıyor diye red verdi. Aradan 2 sene zaman geçti doğru düzgün bir şey yapılamadı. 4 sene zaman geçti bir arpa boyu yol gidilmedi. 120 Milyon civarında bir para harcandı. Sonra 700 Milyon liraya çıkardılar. Aradaki fark 605 Milyon" dedi.
'BU PARANIN HESABINI KİM VERECEK?'
"215 Milyon liraya yapılacaktı neden yapılmadı? Aradaki bu fark kimin cebinden çıkacak?Bu paranın hesabını kim verecek? Derdimiz bu" diyen Milletvekili Barut, "500 – 600 Milyon liraya belediyenin yapamayacağı aşikar. Devlet tarafından devir alınması doğrudur. Buna itirazımız yok. Bunu ancak devlet yapar. Ama 215 Milyona bitecek bir şey neden 700 Milyona çıktı? Metronun da Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapımının devir alınması lazım. Metro da Adana için bir kambur" diye konuştu.
 
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum