ADANA (GÜNAYDIN) - Adana Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Başkanlığı tarafından Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesi kapsamında yer alan firma temsilcilerine yönelik “Stratejik Planlama ve Stratejik Yol Haritası Oluşturma” konulu eğitim düzenledi.AOSB Ceyhan Salonu’nda Onur Seçkin’in konuşmacı olarak katıldığı programda; “Stratejik yönetim süreci, stratejik konumlanma, stratejik planlama, misyon, vizyon, temel değerler, GZFT (güçlü, zayıf, fırsat, tehditler), PEST (politik, ekonomik, sosyal, teknolojik) analiz” gibi başlıklar ele alındı. “Farklı bir faaliyet alanına yönelme"Stratejik yönetimi, “İşletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirebilmesi için eldeki üretim kaynaklarının (doğal, insan, sermaye, altyapı, hammadde vb.) etkili ve verimli olarak kullanılması” olarak tanımlayan Seçkin, şunları söyledi:“Stratejik konumlamanın üç kilit ilkesi vardır: Strateji, benzersiz ve değerli bir konumun yaratılması, farklı bir faaliyet alanına yönelmek demektir. Çok sayıda müşterinin az sayıda ihtiyacını karşılamaktır. (Örneğin; sadece otomobil yağı üretmek) Az sayıda müşterinin çok sayıda ihtiyacını temin etmektir. (Örneğin; sadece varlıklı müşterilere hizmet vermek) Dar bir pazardaki çok sayıda müşterinin çok sayıda gereksinimini gerçekleştirmektir. (Örneğin; sadece nüfusu 200 binin altındaki şehirlerde sinema açmak) Strateji rekabette neleri yapmayacağınızı seçmektir.”
ADANA
27 Şubat 2018 - 17:19
AOSB'de firma yetkililerine "Stratejik Yönetim" eğitimi
ADANA
27 Şubat 2018 - 17:19