MUSTAFA ÖZKE
ADANA (GÜNAYDIN) – Adanalı yazar Emel Çakıroğlu Wilbrandt, çocuklara bağımsız olmalarını sağlayacak her şeyi bulabilecekleri ve gelişimlerini destekleyen en uygun çevreyi hazırlayabilecekleri bir eser hazırladı. Uluslararası Montessori Derneği (AMI) diplomalı Montessori eğitimcisi Emel Çakıroğlu Wilbrandt’ın yıllara dayanan deneyim ve eğitimleri sonucunda hazırladığı bu kitap, çocuklarla yapılacak bu etkinliklerin çok daha anlaşılır olmasını desteklemek amacıyla çok sayıda örnek uygulama ve çizimle tamamlandı.
MONTESSORİ EĞİTİMİ NEDİR?
Montessori eğitimi gün geçtikçe yaygınlık kazanıyor ve eğitim alanında, bütün dünyada en ilgi çeken konulardan biri olmuş durumda. Peki Montessori eğitimi nedir? Herkesi etkisi altına alan bu eğitim felsefesi neler anlatıyor? Eğitim alanında bir devrime imza atan Maria Montessori kimdir? Montessori Yöntemi, tüm bu soruların cevabını bulmak için hazırlandı. Montessori eğitim felsefesinin amaçlarından biri, yalnızca öğretmek değil aynı zamanda çocuğun kendi deneyimlerini bir araya getirip keşifler yapabilmesini ve etkin olmasını sağlamaktır. Final Kültür Sanat Yayınları'nın hazırladığı bu kitap, Montessori eğitiminde yıllar boyunca biriken bu deneyimlerin ve Montessori eğitiminin ufuk açıcılığının paylaşılması için yazıldı. Kitapta yer alan eğitim ve etkinliklerin başlıca amacı, çocuklara bağımsız olmalarını sağlayacak her şeyi bulabilecekleri ve gelişimlerini destekleyen en uygun çevreyi hazırlamaktır.
ADANA KIZ LİSESİ VE Ç.Ü.
EĞİTİM FAKÜLTESİ MEZUNU
1952 yılında Adana’da doğdu. Adana Kız Lisesini bitirdiği yıl fark derslerini vererek Adana Kız İlk Öğretmen Okulundan mezun oldu. İlkokul öğretmenliği yaparken Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Anabilim Dalından mezun oldu. Öğretmenliğe başlamasının on beşinci yılında devlet yurt dışı sınavını kazanarak Almanya’da eğitim görmeye başladı. 1988–2004 yılları arasında Bavyera’da iki dilli sınıflarda öğretmen olarak görev yaptı. Çalıştığı okulda karşılaştığı bazı malzemeler sayesinde Montessori Eğitimi ile tanıştı. 1992-1993 yıllarında ilk Montessori eğitimini İngolstadt Pedagojik Akademisinde aldı. Yıllık olan ve üniversite profesörleri tarafından eğitim verilen bu seminer Montessori Eichstätt Üniversitesi Pedagoji Bölümünde Montessori anaokulu ve okul eğitimi üzerine yüksek lisans derslerine katılarak Montessori okul eğitimi üzerine araştırmalar yaptı. 1994-1995 yılında Münih Çocuk Merkezinde, Enternasyonal Montessori kurumunun düzenlediği seminerde, AMI diplomasını aldı. Emel Çakıroğlu Wilbrandt Montessori eğitimi ile ilgili çalışmaya ve danışmanlık yapmaya devam ediyor.
KUTU İÇİNDE GİREBİLİRİZ
KİTAPTAN
Çalıştığım her çocuktan ben de çok şey öğrendim. Maria Montessori’nin yüz yıl önce gözlemlediklerini doğru uygulamalarda günümüz çocukları bana da gözlemleme olanağı sağladılar. Teoride öğrendiğim ve ön yargılarım nedeniyle kuşkularım olan her konuda kafamdaki soru işaretleri sonlandı. Bu nedenle sorulan soruları yanıtlarken bir sistemin savunuculuğunu değil yüreğini açan sevgili çocuklardan yola çıkarak inandığım bir eğitim modelini anlattığımı fark ediyorum.
ADANA (GÜNAYDIN) – Adanalı yazar Emel Çakıroğlu Wilbrandt, çocuklara bağımsız olmalarını sağlayacak her şeyi bulabilecekleri ve gelişimlerini destekleyen en uygun çevreyi hazırlayabilecekleri bir eser hazırladı. Uluslararası Montessori Derneği (AMI) diplomalı Montessori eğitimcisi Emel Çakıroğlu Wilbrandt’ın yıllara dayanan deneyim ve eğitimleri sonucunda hazırladığı bu kitap, çocuklarla yapılacak bu etkinliklerin çok daha anlaşılır olmasını desteklemek amacıyla çok sayıda örnek uygulama ve çizimle tamamlandı.
MONTESSORİ EĞİTİMİ NEDİR?
Montessori eğitimi gün geçtikçe yaygınlık kazanıyor ve eğitim alanında, bütün dünyada en ilgi çeken konulardan biri olmuş durumda. Peki Montessori eğitimi nedir? Herkesi etkisi altına alan bu eğitim felsefesi neler anlatıyor? Eğitim alanında bir devrime imza atan Maria Montessori kimdir? Montessori Yöntemi, tüm bu soruların cevabını bulmak için hazırlandı. Montessori eğitim felsefesinin amaçlarından biri, yalnızca öğretmek değil aynı zamanda çocuğun kendi deneyimlerini bir araya getirip keşifler yapabilmesini ve etkin olmasını sağlamaktır. Final Kültür Sanat Yayınları'nın hazırladığı bu kitap, Montessori eğitiminde yıllar boyunca biriken bu deneyimlerin ve Montessori eğitiminin ufuk açıcılığının paylaşılması için yazıldı. Kitapta yer alan eğitim ve etkinliklerin başlıca amacı, çocuklara bağımsız olmalarını sağlayacak her şeyi bulabilecekleri ve gelişimlerini destekleyen en uygun çevreyi hazırlamaktır.
ADANA KIZ LİSESİ VE Ç.Ü.
EĞİTİM FAKÜLTESİ MEZUNU
1952 yılında Adana’da doğdu. Adana Kız Lisesini bitirdiği yıl fark derslerini vererek Adana Kız İlk Öğretmen Okulundan mezun oldu. İlkokul öğretmenliği yaparken Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Anabilim Dalından mezun oldu. Öğretmenliğe başlamasının on beşinci yılında devlet yurt dışı sınavını kazanarak Almanya’da eğitim görmeye başladı. 1988–2004 yılları arasında Bavyera’da iki dilli sınıflarda öğretmen olarak görev yaptı. Çalıştığı okulda karşılaştığı bazı malzemeler sayesinde Montessori Eğitimi ile tanıştı. 1992-1993 yıllarında ilk Montessori eğitimini İngolstadt Pedagojik Akademisinde aldı. Yıllık olan ve üniversite profesörleri tarafından eğitim verilen bu seminer Montessori Eichstätt Üniversitesi Pedagoji Bölümünde Montessori anaokulu ve okul eğitimi üzerine yüksek lisans derslerine katılarak Montessori okul eğitimi üzerine araştırmalar yaptı. 1994-1995 yılında Münih Çocuk Merkezinde, Enternasyonal Montessori kurumunun düzenlediği seminerde, AMI diplomasını aldı. Emel Çakıroğlu Wilbrandt Montessori eğitimi ile ilgili çalışmaya ve danışmanlık yapmaya devam ediyor.
KUTU İÇİNDE GİREBİLİRİZ
KİTAPTAN
Çalıştığım her çocuktan ben de çok şey öğrendim. Maria Montessori’nin yüz yıl önce gözlemlediklerini doğru uygulamalarda günümüz çocukları bana da gözlemleme olanağı sağladılar. Teoride öğrendiğim ve ön yargılarım nedeniyle kuşkularım olan her konuda kafamdaki soru işaretleri sonlandı. Bu nedenle sorulan soruları yanıtlarken bir sistemin savunuculuğunu değil yüreğini açan sevgili çocuklardan yola çıkarak inandığım bir eğitim modelini anlattığımı fark ediyorum.