İnşaat Mühendisleri Odası Adana Şubesi (İMO) Adana’da, insanların sağlık, barınma gibi temel ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulduğu, altyapı, trafik sorunlarının çözümü yolunda kararlı, bilimsel adımların atıldığı, ekolojik dengeyi gözeten, önce insan diyen katılımcı belediyeciliğin sürdürüldüğü yerel yönetim anlayışının hakim olmasını istedi.
Konuyla ilgili Şube binasında Yönetim Kurulu ve Teknik Danışma Komisyonu üyeleriyle birlikte basın toplantısı gerekleştiren İMO Adana Şube Başkanı Zekeriya Turanbayburt, “Bunu sağlamanın zor olduğunun farkındayız. Çünkü kentlerimiz, plansız ve sağlıksız büyüme sonucu ulaşım, enerji, su, çöp, atık su gibi teknik altyapı hizmetlerinin yetersiz kaldığı, kültür, eğitim, sağlık konularında gelişme kaydedemeyen ve yeşil alanlardan yoksun hale gelmiştir” dedi.
Ülkemizde 17 yıldır iktidar olan anlayışın inşaat odaklı, insanı, doğayı, çevreyi korumayan uygulamaları sonucu kentlerimizin daha da betonlaştığını, seçimlerde oy kaygısıyla, sadaka kültürü çerçevesinde ancak insanların hatırlandığını dile getiren Turanbayburt, “Kentimiz de bu durumdan payını almış; ülkede iktidar olan anlayışın Adana çapındaki uygulayıcıları tarafından, telafisi zor yatırımlar uygulamaya konulmuştur” diye konuştu.
KENT SORUNLARINI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ BİR BİR ANLATTI
İMO Yönetim Kurulu tarafından gündeme alınan Adana kent sorunları, Şube Teknik Danışma Komisyonunca somut olarak ele alındığını ve yeni göreve gelen yerel yönetimlere ışık tutması ve katkıda bulunması amacıyla Adana kamuoyuna sunulmasının kararlaştırıldığını dile getiren Turanbayburt, “Adana’nın başta gelen sorunlarından biri olan kent içi trafiğindeki karmaşa, iyileştirilmek bir yana her geçen gün daha da sorun teşkil eden bir duruma ulaşmıştır. Ulaşım Ana planı çerçevesinde çözümlenmesi gereken büyük yatırımlar kamuoyunda tartışılmadan, yeterli teknik analizleri yapılmadan uygulanmaya konulmuştur. Kamu yararı güden yerel yöneticilik anlayışından uzaklığın bir göstergesi olarak Adana’ya yapılacak köprü sayısıyla övünülerek başlatılan Devlet Bahçeli Köprüsü ödeneksizlikten durdurulmuşken, seçim öncesi alelacele ihale edilen Yavuzlar Köprüsü inşaatına başlanmıştır” dedi.
Turanbayburt, yeni yerel yöneticilerden beklenilenin bu ihalenin kapsamlı bir incelemesinin yapılarak; Yavuzlar Köprüsünün kentimizdeki ulaşıma ne derece katkı sağlayıp trafik akışını rahatlatacağı, şehrin siluetine etkisi, Seyhan Nehri rekreasyon alanında yer alması, Sinanpaşa mahallesindeki kentsel dönüşüm projesi beraberinde bütünsel olarak değerlendirilerek köprü inşaatına devam edip etmeme konusunda nihai karara varılmasını beklediklerini ifade etti.
Ayrıca Adana’da ana caddelere, parklara yerleştirilen sayıları hayli kabarık olan ATM ve büfelerin, zaten yürünmez durumda olan kaldırımları iyice yürünemez hale getirdiğine ve çirkin bir görüntü oluşturduğuna dikkat çekti.
Konuyla ilgili Şube binasında Yönetim Kurulu ve Teknik Danışma Komisyonu üyeleriyle birlikte basın toplantısı gerekleştiren İMO Adana Şube Başkanı Zekeriya Turanbayburt, “Bunu sağlamanın zor olduğunun farkındayız. Çünkü kentlerimiz, plansız ve sağlıksız büyüme sonucu ulaşım, enerji, su, çöp, atık su gibi teknik altyapı hizmetlerinin yetersiz kaldığı, kültür, eğitim, sağlık konularında gelişme kaydedemeyen ve yeşil alanlardan yoksun hale gelmiştir” dedi.
Ülkemizde 17 yıldır iktidar olan anlayışın inşaat odaklı, insanı, doğayı, çevreyi korumayan uygulamaları sonucu kentlerimizin daha da betonlaştığını, seçimlerde oy kaygısıyla, sadaka kültürü çerçevesinde ancak insanların hatırlandığını dile getiren Turanbayburt, “Kentimiz de bu durumdan payını almış; ülkede iktidar olan anlayışın Adana çapındaki uygulayıcıları tarafından, telafisi zor yatırımlar uygulamaya konulmuştur” diye konuştu.
KENT SORUNLARINI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ BİR BİR ANLATTI
İMO Yönetim Kurulu tarafından gündeme alınan Adana kent sorunları, Şube Teknik Danışma Komisyonunca somut olarak ele alındığını ve yeni göreve gelen yerel yönetimlere ışık tutması ve katkıda bulunması amacıyla Adana kamuoyuna sunulmasının kararlaştırıldığını dile getiren Turanbayburt, “Adana’nın başta gelen sorunlarından biri olan kent içi trafiğindeki karmaşa, iyileştirilmek bir yana her geçen gün daha da sorun teşkil eden bir duruma ulaşmıştır. Ulaşım Ana planı çerçevesinde çözümlenmesi gereken büyük yatırımlar kamuoyunda tartışılmadan, yeterli teknik analizleri yapılmadan uygulanmaya konulmuştur. Kamu yararı güden yerel yöneticilik anlayışından uzaklığın bir göstergesi olarak Adana’ya yapılacak köprü sayısıyla övünülerek başlatılan Devlet Bahçeli Köprüsü ödeneksizlikten durdurulmuşken, seçim öncesi alelacele ihale edilen Yavuzlar Köprüsü inşaatına başlanmıştır” dedi.
Turanbayburt, yeni yerel yöneticilerden beklenilenin bu ihalenin kapsamlı bir incelemesinin yapılarak; Yavuzlar Köprüsünün kentimizdeki ulaşıma ne derece katkı sağlayıp trafik akışını rahatlatacağı, şehrin siluetine etkisi, Seyhan Nehri rekreasyon alanında yer alması, Sinanpaşa mahallesindeki kentsel dönüşüm projesi beraberinde bütünsel olarak değerlendirilerek köprü inşaatına devam edip etmeme konusunda nihai karara varılmasını beklediklerini ifade etti.
Ayrıca Adana’da ana caddelere, parklara yerleştirilen sayıları hayli kabarık olan ATM ve büfelerin, zaten yürünmez durumda olan kaldırımları iyice yürünemez hale getirdiğine ve çirkin bir görüntü oluşturduğuna dikkat çekti.