MUSTAFA ÖZKE
ADANA (GÜNAYDIN) – Üç kıtada 100’ün üzerinde ülkede TIR kullanan 60 yıllık ağır vasıta şoförü Ramazan Kulle, nakliyecilerin, dijital takograf uygulamasını protesto etmek amacıyla kamyon ve tır garajlarında yaptığı kontak kapatma eylemine tepki göstererek, dünyanın hiçbir ülkesinde devlete karşı takoğraf eylemi yapılmadığını söyledi.
Takoğrafın gerçek anlamda trafik düzeni sağladığını belirten Kulle, karayolu araçlarının hareketinin ve sürücülerinin belli çalışma sürelerinin detaylarını otomatik veya yarı otomatik olarak göstermek ve kaydetmek için karayoluyla taşımacılık yapan araçlara monte edilen kayıt cihazı takoğrafın sürücüyü de hayata bağladığını vurguladı.
Kulle, "Takoğraf sürücünün yuvasına sağlıklı bir şekilde dönmesi için önemlidir. Takoğraf kullanmayan ve onda hile yaparak yoluna devam eden sürücüler, sadece devleti kandırmazlar, kendileri de büyük kazalara neden olurlar." dedi.
İRAN'DAKİ KATI KURALLAR
YÜZÜNDEN KAZA OLMUYOR
Asya'nın en kötü trafiğinin İran'da olduğunu anlatan Ramazan Kulle, "Bu kadar kötü trafiğe rağmen İran'da trafik kazası olmuyor çünkü sürücüler takoğrafla denetleniyor. Gürbulak Sınır Kapısı'ndan çıkın Azerbaycan'a gidene kadarki 60 kilometrelik yolda 3 kantar ve 8 polis noktası var. Sürücüler 8 polis noktasına da girmek mecburiyetindedir. Takoğraf kontrolü sırasında bir hata görülürse cezası orada yazılıyor. Bu ceza normal bir ceza da değil ağır bir ceza... Ve cezayı Tahran'da ödeyeceksin. Nerede olursan ol Tahran'a gidip cezanı yatıracaksın yoksa İran'dan çıkman imkansız." diye konuştu.
Türkiye'de de gerek emniyet genel müdürlüğünün gerekse trafik şube müdürlüklerinin yoğun bir denetleme yaptığını anlatan Kulle, kurallara uyulması yönünde emek harcayan emniyet genel müdürlüğüne ve trafik polislerine teşekkür etti.
KİLOMETRE ÇALIŞMASIN DİYE
TAKOĞRAFA MIKNATIS TAKILIYOR
Avusturya'da başından geçen bir olayı anlatan Ramazan Kulle, "Avusturya Villach'ta TIRlarla trene bindik. 20'nin üzerinde TIR vardı. Polis geldi, pasaportları topladı. 'Kimse aracının başına geçmesin' diye uyardı. Herkes TIR'dan 4-5 metre uzakta bekledi. Yaklaşık 10 trafik polisi var, tek tek çağırıp pasaport kontrolü yapıyorlar. Meğerse polisler bizi uzaklaştırdıkları araçlarda takoğraf kontrolü yapıyormuş. Tam 16 TIR'ın takoğrafı ile oynanmış. Şoförler kilometre çalışmasın diye takoğrafa mıknatıs takmışlar. Sanki o TIR yola çıkmamış yolda 3-4 saat dinlenmiş gibi bir ayarlama yapmışlar. O anda 16 TIR'ı trenden indirdiler. Biz de 4 TIR ile yolumuza devam ettik. 8 saat sonra takoğrafımızı yeniledik. Almanya kapısından gümrüğe girdik. Sonradan öğrendik ki her TIR sürücüsüne 16 bin 500 Euro ceza kesmişler. Cezalı TIR sürücülerinin 2 yıl boyunca Avusturya ve Almanya'ya girişini yasaklamışlar. Böyle kanun ve böyle cezalar olduğu sürece o ülkelerde hiç trafik cezası meydana gelir mi?" diye konuştu.
ADANA (GÜNAYDIN) – Üç kıtada 100’ün üzerinde ülkede TIR kullanan 60 yıllık ağır vasıta şoförü Ramazan Kulle, nakliyecilerin, dijital takograf uygulamasını protesto etmek amacıyla kamyon ve tır garajlarında yaptığı kontak kapatma eylemine tepki göstererek, dünyanın hiçbir ülkesinde devlete karşı takoğraf eylemi yapılmadığını söyledi.
Takoğrafın gerçek anlamda trafik düzeni sağladığını belirten Kulle, karayolu araçlarının hareketinin ve sürücülerinin belli çalışma sürelerinin detaylarını otomatik veya yarı otomatik olarak göstermek ve kaydetmek için karayoluyla taşımacılık yapan araçlara monte edilen kayıt cihazı takoğrafın sürücüyü de hayata bağladığını vurguladı.
Kulle, "Takoğraf sürücünün yuvasına sağlıklı bir şekilde dönmesi için önemlidir. Takoğraf kullanmayan ve onda hile yaparak yoluna devam eden sürücüler, sadece devleti kandırmazlar, kendileri de büyük kazalara neden olurlar." dedi.
İRAN'DAKİ KATI KURALLAR
YÜZÜNDEN KAZA OLMUYOR
Asya'nın en kötü trafiğinin İran'da olduğunu anlatan Ramazan Kulle, "Bu kadar kötü trafiğe rağmen İran'da trafik kazası olmuyor çünkü sürücüler takoğrafla denetleniyor. Gürbulak Sınır Kapısı'ndan çıkın Azerbaycan'a gidene kadarki 60 kilometrelik yolda 3 kantar ve 8 polis noktası var. Sürücüler 8 polis noktasına da girmek mecburiyetindedir. Takoğraf kontrolü sırasında bir hata görülürse cezası orada yazılıyor. Bu ceza normal bir ceza da değil ağır bir ceza... Ve cezayı Tahran'da ödeyeceksin. Nerede olursan ol Tahran'a gidip cezanı yatıracaksın yoksa İran'dan çıkman imkansız." diye konuştu.
Türkiye'de de gerek emniyet genel müdürlüğünün gerekse trafik şube müdürlüklerinin yoğun bir denetleme yaptığını anlatan Kulle, kurallara uyulması yönünde emek harcayan emniyet genel müdürlüğüne ve trafik polislerine teşekkür etti.
KİLOMETRE ÇALIŞMASIN DİYE
TAKOĞRAFA MIKNATIS TAKILIYOR
Avusturya'da başından geçen bir olayı anlatan Ramazan Kulle, "Avusturya Villach'ta TIRlarla trene bindik. 20'nin üzerinde TIR vardı. Polis geldi, pasaportları topladı. 'Kimse aracının başına geçmesin' diye uyardı. Herkes TIR'dan 4-5 metre uzakta bekledi. Yaklaşık 10 trafik polisi var, tek tek çağırıp pasaport kontrolü yapıyorlar. Meğerse polisler bizi uzaklaştırdıkları araçlarda takoğraf kontrolü yapıyormuş. Tam 16 TIR'ın takoğrafı ile oynanmış. Şoförler kilometre çalışmasın diye takoğrafa mıknatıs takmışlar. Sanki o TIR yola çıkmamış yolda 3-4 saat dinlenmiş gibi bir ayarlama yapmışlar. O anda 16 TIR'ı trenden indirdiler. Biz de 4 TIR ile yolumuza devam ettik. 8 saat sonra takoğrafımızı yeniledik. Almanya kapısından gümrüğe girdik. Sonradan öğrendik ki her TIR sürücüsüne 16 bin 500 Euro ceza kesmişler. Cezalı TIR sürücülerinin 2 yıl boyunca Avusturya ve Almanya'ya girişini yasaklamışlar. Böyle kanun ve böyle cezalar olduğu sürece o ülkelerde hiç trafik cezası meydana gelir mi?" diye konuştu.