Cumhuriyet Halk Partisi Adana Milletvekili Ayhan Barut, otistik çocuklar için devlet okullarında oluşturulan özel sınıflarda bazı eğitmenler tarafından yeterli özenin gösterilmediği, gerekli eğitim ve öğretimin verilmediğine yönelik şikayetleri Meclis gündemine taşıdı. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından yanıtlanması istemiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) soru önergesi sunan Ayhan Barut, "Bu şikayetler ilgili il, ilçe milli eğitim müdürlüklerine ve okul yönetimlerine de yapılmasına rağmen neden gerekli önlemler, inceleme ve denetimler yapılmamaktadır?" dedi.
Türkiye'de otistik çocukların bağımsız yaşayabilmeleri, davranış problemlerini en aza indirerek ihtiyaç duydukları becerileri kazanabilmeleri için Otistik Çocuklar Eğitim Programı uygulandığını ifade eden CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, şunları kaydetti:
"Program otistik çocukların özelliklerine ve eğitsel ihtiyaçlarına göre 3-6 yaş, 7-11 yaş ve 12-15 yaş şeklinde üç ayrı gelişim evresine göre düzenlenmiştir. Bu program, özel eğitim okullarında verildiği gibi, örgün eğitim veren devlet okullarımızda da oluşturulan Otistik Çocuklar Eğitim Merkezleri (OÇEM) ve diğer kaynaştırma sınıfları eliyle uygulanmaktadır. Özel eğitim gereksinimi olan çocuklarımız için, Anayasamızın 42'nci maddesi ile eğitim sistemimizi düzenleyen diğer yasal düzenlemelerde Milli Eğitim Bakanlığına görev ve sorumluluklar yüklemektedir. Bu çerçevede otistik çocuklarımızın özel eğitime ihtiyacı olduklarından, bakanlık her türlü gerekli tedbiri alarak topluma yararlı bireyler haline gelmeleri yönünde çalışmalar yürütmelidir."
Türkiye'de otistik çocukların bağımsız yaşayabilmeleri, davranış problemlerini en aza indirerek ihtiyaç duydukları becerileri kazanabilmeleri için Otistik Çocuklar Eğitim Programı uygulandığını ifade eden CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, şunları kaydetti:
"Program otistik çocukların özelliklerine ve eğitsel ihtiyaçlarına göre 3-6 yaş, 7-11 yaş ve 12-15 yaş şeklinde üç ayrı gelişim evresine göre düzenlenmiştir. Bu program, özel eğitim okullarında verildiği gibi, örgün eğitim veren devlet okullarımızda da oluşturulan Otistik Çocuklar Eğitim Merkezleri (OÇEM) ve diğer kaynaştırma sınıfları eliyle uygulanmaktadır. Özel eğitim gereksinimi olan çocuklarımız için, Anayasamızın 42'nci maddesi ile eğitim sistemimizi düzenleyen diğer yasal düzenlemelerde Milli Eğitim Bakanlığına görev ve sorumluluklar yüklemektedir. Bu çerçevede otistik çocuklarımızın özel eğitime ihtiyacı olduklarından, bakanlık her türlü gerekli tedbiri alarak topluma yararlı bireyler haline gelmeleri yönünde çalışmalar yürütmelidir."