Haydar ŞENGÜL
ADANA(GÜNAYDIN)
Adana’nın Çukurova ilçesinden Salbaş Anadolu Lisesi’nin sahibi olduğu ” Covid-19 Toprak Terapisi” adlı e-Twinnning projesi hayata geçirildi.
10 öğretmen ve yaklaşık 100 öğrencinin görev aldığı projede, öğrencilerin pandemi sürecinin olumsuz etkilerine karşı onların toprakla uğraşarak terapi yapmaları amaçlanıyor. Proje ile, bahçe etkinlikleri, görsel sanatlar, doğada spor etkinlikleri, doğada nefes terapisi ve serbest etkinlikler uygulamalı olarak yapılıyor. Böylece pandemi sürecinden öğrencilerin psikolojik olarak olumsuz etkilenmemeleri ve topraktan psikolojik terapi almaları sağlanıyor.
Salbaş Anadolu Lisesi İngilizce Öğretmeni ve proje kurucusu Hatice Loğoğlu, proje ile öğrencilerin kendi hayal bahçelerini oluşturmayı hedeflediklerini söyledi. “Öğrencilerimiz bu projeyle mevsime uygun ürün yetiştirecekler ve doğaya ne verirsek nasıl yararlanırız bunun düşüncesi içerisinde olacaklar” diyen Loğoğlu, şunları söyledi:
“Toprağın enerjisinin farkındalığına varacaklar. Kötü enerjilerini toprak ile almanın geçmişten bugüne bilinen bir gerçek olduğunu anımsayacaklar. Bir çiçek, domates ya da biber yetiştirmek sevgiyi, ilgiyi, sahiplenme duygusunu ve tüm olumlu duyguları tattırıyor bize. Zaten bir kere o hissi tadınca toprak terapisinden vazgeçmek imkansız hale geliyor.”
Proje ortağı Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Firdevs Çelik ise, proje ile pandemi sürecinde öğrencilere bahçe etkinliklerini yaptırarak onların bedensel ve ruhsal olarak rahatlamalarını amaçladıklarını belirtti. Çelik, “Toprakla düzenli ilgilenmek, üretmenin tadını almak, bedensel ve ruhsal yönde güçlenmek için bu projede yer almaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.
Bu projede, Adana Salbaş Anadolu Lisesi’nin yanısıra, Yozgat’tan; Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi, Antalya’dan, Nezihe Soydan Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi, İstanbul’dan Şehit Mümin Demiralp Çok Programlı Lisesi ve Fatih Sultan Mehmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Kocaeli’den TÜPRAŞ 50.Yıl Anadolu Lisesi, ve Antalya’dan Antalya Anadolu Lisesi yer alıyor.
ADANA(GÜNAYDIN)
Adana’nın Çukurova ilçesinden Salbaş Anadolu Lisesi’nin sahibi olduğu ” Covid-19 Toprak Terapisi” adlı e-Twinnning projesi hayata geçirildi.
10 öğretmen ve yaklaşık 100 öğrencinin görev aldığı projede, öğrencilerin pandemi sürecinin olumsuz etkilerine karşı onların toprakla uğraşarak terapi yapmaları amaçlanıyor. Proje ile, bahçe etkinlikleri, görsel sanatlar, doğada spor etkinlikleri, doğada nefes terapisi ve serbest etkinlikler uygulamalı olarak yapılıyor. Böylece pandemi sürecinden öğrencilerin psikolojik olarak olumsuz etkilenmemeleri ve topraktan psikolojik terapi almaları sağlanıyor.
Salbaş Anadolu Lisesi İngilizce Öğretmeni ve proje kurucusu Hatice Loğoğlu, proje ile öğrencilerin kendi hayal bahçelerini oluşturmayı hedeflediklerini söyledi. “Öğrencilerimiz bu projeyle mevsime uygun ürün yetiştirecekler ve doğaya ne verirsek nasıl yararlanırız bunun düşüncesi içerisinde olacaklar” diyen Loğoğlu, şunları söyledi:
“Toprağın enerjisinin farkındalığına varacaklar. Kötü enerjilerini toprak ile almanın geçmişten bugüne bilinen bir gerçek olduğunu anımsayacaklar. Bir çiçek, domates ya da biber yetiştirmek sevgiyi, ilgiyi, sahiplenme duygusunu ve tüm olumlu duyguları tattırıyor bize. Zaten bir kere o hissi tadınca toprak terapisinden vazgeçmek imkansız hale geliyor.”
Proje ortağı Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Firdevs Çelik ise, proje ile pandemi sürecinde öğrencilere bahçe etkinliklerini yaptırarak onların bedensel ve ruhsal olarak rahatlamalarını amaçladıklarını belirtti. Çelik, “Toprakla düzenli ilgilenmek, üretmenin tadını almak, bedensel ve ruhsal yönde güçlenmek için bu projede yer almaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.
Bu projede, Adana Salbaş Anadolu Lisesi’nin yanısıra, Yozgat’tan; Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi, Antalya’dan, Nezihe Soydan Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi, İstanbul’dan Şehit Mümin Demiralp Çok Programlı Lisesi ve Fatih Sultan Mehmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Kocaeli’den TÜPRAŞ 50.Yıl Anadolu Lisesi, ve Antalya’dan Antalya Anadolu Lisesi yer alıyor.