Psikolog Onur Bal, öfke yönetimi ile ilgili ipuçları verdi

Öfkelendiğiniz zaman yapmanız gerekenler

Psikolog Onur Bal, öfke yönetimi ile ilgili ipuçları verdi

Öfkelendiğiniz zaman yapmanız gerekenler

Psikolog Onur Bal, öfke yönetimi ile ilgili ipuçları verdi
02 Mayıs 2019 - 16:58

Pelin ERKOCU
ADANA(GÜNAYDIN)-
Psikolog Onur Bal, herkesin öfkeyi farklı şekil veya biçimlerde yaşadığını, bazen öfke hafif bir rahatsızlık hissettirirken bazı durumlarda öfke duygusunun hayatımızı alt üst edebildiğini söyledi. Bal, “Stresli durumlarda hepimiz öfke duygusu hissederiz bazılarımız ise öfke patlamaları yaşar. Öfke patlamaları sizi ve en çok sevdiğiniz kişileri tehlikeye atabilir ve istemediğiniz halde onlardan uzaklaşabilirsiniz. Önemli olan öfke duygusunu hissettiğimizde nasıl davrandığımız ve ne yaptığımızdır” dedi.

Psikolog Onur Bal, öfke duygusunu size hissettirenin ne olduğunu belirleyerek öfke kontrolü sağlanabileceğini ifade ederek şöyle konuştu: 

“Öfkenizi neyin tetiklediğini belirleyin. Neyin sizi öfkelendirdiğini iyi bilmelisiniz. Sürekli aynı şey mi sizi öfkelendiriyor? Veya öfkelendiğiniz şey hayatınızda olması gereken ve sürekli olacak bir durum mu? Eğer öyleyse, bir daha ki sefere öfkenizi azaltmak için uygulayabileceğiniz, atacağınız adımları düşünmeye başlayın. Sizi öfkelendiren şeyin ne olduğunu bilmek, çok yarar sağlayacaktır. Öfkelendiğiniz taktirde her ne yapıyorsanız ve sizi öfkelendiren durum ne ise, ondan uzaklaşın. Yoğun öfke duygusu hissettiğiniz zamanlarda uzaklaşmak imkansız geliyor olabilir fakat uzaklaşmak ve sakinleşmek için kendinize bir dakika bile olsa zaman ayırmak rahatlamanıza yardımcı olabilir. Mümkünse, dışarı çıkıp yürüyün veya koşuya çıkın. Temiz hava ve fiziksel egzersiz, bedeniniz ve zihniniz için harikalar yaratabilir ve öfke yönetimi konusunda olduğu kadar zihinsel refahında anahtarıdır. Her hangi bir hareket yapmadan önce duygularınız üzerinde akılcı düşünceler üretme şansı verir. Öfkeye verdiğiniz tepkileri belirlemeniz çok önemli. Başkalarıyla konuşurken agresif bir dilden kaçınmak, duruma nasıl tepki gösteriyorsanız açıkça ifade etmenize yardımcı olabilir. Sadece saldırgan bir dil kullanmanızı değil, ne söylediğiniz üzerine de düşünün. Saldırıya başlamak ve diğer kişiye / kişilere odaklanmak yerine kendinizle ilgilenin ve “ben” dilini kullanmaya başlayın.”
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum