Haydar ŞENGÜL
TOKİ Sarıçam Anadolu Lisesi’nde ücretli Almanca öğretmenliği yapan Nesrin Duluklu, öğrencilerinin ve ailelerinin okula uyum süreci için her yıl birçok seminer ve etkinlik düzenleyerek büyük takdir topluyor. Duluklu, ülkemizde Almanca’ya gereken önemin verilmemesinden de yakındı.
Almanca öğretmeni Nesrin Duluklu, düzenlediği "9. Sınıflara Oryantasyon", "Aile İçi Şiddet ve Cinsel İstismar" , "Gençlerimiz İnternette Ne Kadar Güvenli" ve "Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Farkındalık Yaratmak" gibi çok sayıda seminer ve etkinlik ile öğrencilerinin sorunlarına çözüm üretiyor. Türkiye’de Almanca dersinin hak ettiği değeri görmemesi sebebiyle branşının geleceği hakkında endişe duyduğunu ifade eden Duluklu, “Almanya, Türkiye'nin ticari olarak en büyük partneri ve dünyanın sayılı ekonomilerinden biridir. Buna rağmen ülkemizde Almanca’ya gereken önem verilmemektedir” dedi.
Almanca öğretiminin ücretli öğretmenlik ile karşılanmasının mümkün olamayacağına dikkat çeken Duluklu şunları söyledi:
“Almanca branşına, çok fazla ihtiyaç olmasına rağmen öğretmen atamalarında bu ihtiyacı karşılayacak yeterli kontenjan alınamamaktadır. Boş kadrolar ücretli öğretmenlerle ya da Almanca bilgisine sahip olmayan diğer branşlarla doldurulmaya çalışılmaktadır. Ancak ücretli öğretmenlik uygulaması bile bu ihtiyacı karşılayamamaktadır. Bu süreç, her dönem öğretmen değişikliği sebebiyle Almanca dil eğitiminde verimi düşürmektedir. “
2. Yabancı dil ediniminin 9. Sınıfta başlatılmasının öğrencilerde geç kalmışlık algısı oluşturduğuna da dikkat çeken Duluklu, “Bu algıları kırmak dil öğretimini zorlu bir sürece sokmaktadır. Gelişmiş ülkelerde ve Ortadoğu'da yabancı dil öğretimi daha erken yaşta başlatılmaktadır. Bu da ülke ekonomisine büyük katkı sağlarken, toplum üzerinde de oldukça olumlu etkiler bırakmaktadır” dedi.
TOKİ Sarıçam Anadolu Lisesi’nde ücretli Almanca öğretmenliği yapan Nesrin Duluklu, öğrencilerinin ve ailelerinin okula uyum süreci için her yıl birçok seminer ve etkinlik düzenleyerek büyük takdir topluyor. Duluklu, ülkemizde Almanca’ya gereken önemin verilmemesinden de yakındı.
Almanca öğretmeni Nesrin Duluklu, düzenlediği "9. Sınıflara Oryantasyon", "Aile İçi Şiddet ve Cinsel İstismar" , "Gençlerimiz İnternette Ne Kadar Güvenli" ve "Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Farkındalık Yaratmak" gibi çok sayıda seminer ve etkinlik ile öğrencilerinin sorunlarına çözüm üretiyor. Türkiye’de Almanca dersinin hak ettiği değeri görmemesi sebebiyle branşının geleceği hakkında endişe duyduğunu ifade eden Duluklu, “Almanya, Türkiye'nin ticari olarak en büyük partneri ve dünyanın sayılı ekonomilerinden biridir. Buna rağmen ülkemizde Almanca’ya gereken önem verilmemektedir” dedi.
Almanca öğretiminin ücretli öğretmenlik ile karşılanmasının mümkün olamayacağına dikkat çeken Duluklu şunları söyledi:
“Almanca branşına, çok fazla ihtiyaç olmasına rağmen öğretmen atamalarında bu ihtiyacı karşılayacak yeterli kontenjan alınamamaktadır. Boş kadrolar ücretli öğretmenlerle ya da Almanca bilgisine sahip olmayan diğer branşlarla doldurulmaya çalışılmaktadır. Ancak ücretli öğretmenlik uygulaması bile bu ihtiyacı karşılayamamaktadır. Bu süreç, her dönem öğretmen değişikliği sebebiyle Almanca dil eğitiminde verimi düşürmektedir. “
2. Yabancı dil ediniminin 9. Sınıfta başlatılmasının öğrencilerde geç kalmışlık algısı oluşturduğuna da dikkat çeken Duluklu, “Bu algıları kırmak dil öğretimini zorlu bir sürece sokmaktadır. Gelişmiş ülkelerde ve Ortadoğu'da yabancı dil öğretimi daha erken yaşta başlatılmaktadır. Bu da ülke ekonomisine büyük katkı sağlarken, toplum üzerinde de oldukça olumlu etkiler bırakmaktadır” dedi.