Türkiye havacılıkta ilk 20’de

Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Türkiye’nin havacılık sektöründe dünyada ilk 20’de olduğunu belirterek “Havayolu şirketlerimiz 126 ülkede 318 noktaya uçuş yapıyor. Uluslararası düzeyde bunun başka bir örneği yok” dedi

Türkiye havacılıkta ilk 20’de

Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Türkiye’nin havacılık sektöründe dünyada ilk 20’de olduğunu belirterek “Havayolu şirketlerimiz 126 ülkede 318 noktaya uçuş yapıyor. Uluslararası düzeyde bunun başka bir örneği yok” dedi

Türkiye havacılıkta ilk 20’de
18 Ekim 2019 - 17:33


 
Türk Hava Kurumu Üniversitesi, 2 yılda bir düzenlenen ve bu yıl 4’üncüsü yapılan Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı’nda (INTAVIC), kamu ve özel sektörde havacılığın önemli kuruluşlarının temsilcileriyle akademisyenleri buluşturdu. Ankara’da düzenlenen konferansın açılışında konuşan Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Türkiye’de sivil havacılığın geldiği nokta hakkında bilgi verdi. Bahri Kesici, “Sektör büyüklüklerimiz dünyayla kıyaslandığında hafife alınacak seviyede değiliz. Uçaklarımız, teknisyenlerimiz, havaalanlarımız açısından her anlamda ilk 20’nin içindeyiz. Entelektüel yapı olarak ise aynı seviyede değiliz. Şu anda bütün derdimiz eksiklerimizi tamamlamak” dedi. Türkiye’de havacılık sektöründe 11.000’den fazla pilot, 5 bine yakın teknisyen bulunduğunu kaydeden Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici “Bunları çok önemsiyoruz.  Geçtiğimiz yıl Türkiye 11 havayolu şirketiyle hem yolcu hem kargo taşıdı. Havayolu şirketlerimiz 126 ülkede 318 noktaya uçuş yapıyor. Uluslararası düzeyde bunun başka bir örneği yok” diye konuştu.
 
NURİ DEMİRAĞ’LARDAN KALAN MİRASI TAMAMLADIK
Sivil havacılık endüstrisinde de bir takım gelişmeler olduğunu vurgulayan Bahri Kesici şöyle devam etti: “Türkiye tarihinde ilk kez milli olarak tasarladığımız Hürkuş uçağını 2016’da sertifikalandırdık. Nuri Demirağ’lardan kalan mirasın bir şekilde tamamlanması oldu. Borcumuzu ödedik ama daha ödeyecek çok borcumuz var. Ayrıca şu anda T625 helikopterin sertifikasyonu için Genel Müdürlük olarak çalışıyoruz. İnşallah en kısa zamanda sertifikasyonu yaptığımız zaman ikinci milli ürünümüz de devreye girmiş olacak. Geçtiğimiz birkaç gün içinde Kapadokya’da yerli tasarlanmış bir balonun sertifikasyonunu ve ilk uçuşunu yaptık. Ancak bu güzel şeyler olurken, entelektüel kabiliyetimizi, endüstrimizi ve sertifikasyon kabiliyetimizi geliştirmemiz lazım. Havacılıkta hidrolik konusunda uzman bulamıyoruz. Bu konuda üniversitelere çok iş düşüyor. Gençleri yetiştirdiğimiz zaman artık arkamıza bakmayız.”
 
JETGİLLER GERÇEK OLUYOR
Türk Kurumu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cem Harun Meydan ise konuşmasında “Türk Hava Kurumu’nun kuruluş felsefesine bağlı olarak havacılığın Türkiye’de gelişiminde üzerimizde önemli bir rol olduğu bilinciyle davranıyoruz. 22-23 Şubat tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz Arama Konferansı’nda havacılığın yönetimi ve geleceğini devlet ve havacılık sektöründen çok sayıda katılımcıyla birlikte tartıştık. Uluslararası alanda da etkin olmak niyetiyle Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün başlattığı Yeni Nesil Havacılık Profesyonelleri Programı’nın ve Uluslararası Havacılık ve Uzay Eğitim Kurumları Birliği’nin üyesi olarak çalışmalarımız sürüyor” dedi. TAV Havalimanları Genel Müdürü Nuray Demirer de sivil havacılıktaki gelişmeler hakkında bilgi verdi. Demirer, “Sektör, transparan tavanı olan uçaklar, beden yapısına göre şekil alan koltuklar, uçuş sırasında üç boyutlu oyun oynama imkanı, hologramlı görüşmeler, sosyalleşme bölümü gibi yeniliklere hazırlanıyor. Yakında, New York – Londra arasını 9 saat yerine 3,5 saatte uçabileceğimiz uçaklarla tanışacağız. Uçan taksiler kullanılmaya başlayacak. Yani Jetgiller gerçek olacak” diye konuştu.
 
YAPAY ZEKA KULLANIMI ARTIYOR
Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Başkanı Bülent Demirci de sektörle ilgili bilgileri paylaştı. Demirci “Havacılık sektöründeki şirketler çok düşük karlılıkla çalışıyorlar. Havayolu şirketleri yüzde 6, catering şirketleri yüzde 13, havalimanları yüzde 10, hava aracı üreticileri ise yüzde 16 karla faaliyet gösteriyor. Bugün dünyada 1.303 ticari havayolu şirketi var. 3.759 tarifeli havalimanı, 170 hava trafik kontrol 31.717 ticari uçak mevcut. Her 20 yılda bir, uçak sayısı ikiye katlanıyor. Yaklaşık 6,8 trilyon dolarlık değeri olan bir uçak satışı söz konusu” dedi. TÖSHİD Başkanı Bülent Demirci, sektördeki bazı gelişmeleri ise şöyle aktardı: “Havacılıkta robot ve yapay zeka kullanımı giderek artıyor. Yüz tanıma sistemi, self bagaj check-in, block chain/ayak izi teknolojileri geliştiriliyor. Pekin Yeni Havalimanı’nda iç hat gidiş katlarından birinde hiç personel olmayacak” diye konuştu.
 
SEKTÖR TEMSİLCİLERİ AKADEMİSYENLERLE BULUŞTU
Avrupa Havacılık Enstitüsü Genel Direktörü Diana Dumitrache, Sabiha Gökçen Havalimanı Genel Müdürü Azmi Murad ve Ukrayna Ulusla Havacılık Üniversitesi Dekanı Prof. Dr. Oksana Ilienko’nun da konuşma yaptığı açılış bölümüne Türk Hava Kurumu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Erman Akbulut, Genel Sekreter Kudret Erkan, Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Haydar Yalçın, akademisyenler, havacılık sektörü temsilcileri ve üniversiteleri katıldı. Açılışın ardından 4. Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı’nın (INTAVIC) panel bölümüne geçildi. İki gün süren panellerde Türk Hava Yolları, HAVELSAN, TAI, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) ve SSB gibi kuruluşlar ile 20’ye yakın üniversiteden akademisyenler sunum yaptı.
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum