MUSTAFA ÖZKE
ADANA (GÜNAYDIN) – Tarım ve Orman Bakanlığı Strateji Pazarlama Dairesi Başkanı Özgür Akif Tel, Türkiye genelinde 464 üründe coğrafi işaret bulunduğunu belirterek, coğrafi işaretli ürün potansiyelinin 2 bin 500'ün üzerinde olduğunu söyledi.
Strateji Geliştirme Başkanlığınca yürütülen 'Coğrafi İşaretlerde farkındalığın Artırılması Projesi' kapsamında Adana'ya gelen Tel, "Şu anda ülkemizde coğrafi işaretli ürün sayısı 464'tür. 447 adet ürünümüz ise başvuru aşamasında. 2 bin 500'ün üzerinde ürün potansiyelimiz olduğunu biliyoruz. Tescil bir son değil bir başlangıç. Ürünlerimizin dünyada hak ettiği yeri kazanması ve ülkemize katma değer sağlaması çok önemli. Coğrafi işaret sadece ürünü tescillemiyor kültür mirasımızı geleceğe aktarıyor.” dedi.
Adana İl Tarım ve Orman Müdürü Gürkan Yaşar ise coğrafi işaret kavramının ülkemizde henüz yeni bir kavram olduğunu ifade ederek, Türkiye'de ilk olarak 1995 yılında coğrafi işaret alınmasının başladığını söyledi. Yaşar, Türkiye'nin zengin kültürel mirasa sahip olmasının, coğrafi konumunun uygunluğunun ve elverişli iklim kuşağında bulunmasının zengin coğrafi ürün potansiyeline sahip olunmasını sağlayan en önemli etmenler olduğunu söyledi. Yaşar, "Bu, aynı zamanda yöreye ait kültür ürünlerinin değerlendirilmesi anlamına gelmektedir. Coğrafi işaret ürünlere marka değeri katar. Adana olarak Adana Kebabı ve Adana Şalgamına coğrafi işaret alındı. Sırada Adana Şırdanı, Adana Biber Salçası, Adana Karpuzu, Adana Karpuz Pekmezi, Adana Halka Tatlısı, Adana Lokma Tatlısı, Adana Taş Kadayıf Tatlısı ve daha birçok ürüne coğrafi işaret almak için Türk Patent Enstitüsü'ne başvurularda bulunuldu" diye konuştu.
Coğrafi işaretlerde farkındalık artırmaya yönelik düzenlenen bölge toplantısına Vali Yardımcısı Murat Süzen, Bakanlık Stratejik Pazarlama Dairesi Başkanı Özgür Akif Tel, Adana Tarım ve Orman İl Müdürü Gürkan Yaşar, çeşitli İl ve İlçe Müdürlükleri idareci ve teknik personeli ile coğrafi işaret başvuru ve tescil sahipleri, ticaret ve sanayi odaları yetkilileri katıldı.
ADANA (GÜNAYDIN) – Tarım ve Orman Bakanlığı Strateji Pazarlama Dairesi Başkanı Özgür Akif Tel, Türkiye genelinde 464 üründe coğrafi işaret bulunduğunu belirterek, coğrafi işaretli ürün potansiyelinin 2 bin 500'ün üzerinde olduğunu söyledi.
Strateji Geliştirme Başkanlığınca yürütülen 'Coğrafi İşaretlerde farkındalığın Artırılması Projesi' kapsamında Adana'ya gelen Tel, "Şu anda ülkemizde coğrafi işaretli ürün sayısı 464'tür. 447 adet ürünümüz ise başvuru aşamasında. 2 bin 500'ün üzerinde ürün potansiyelimiz olduğunu biliyoruz. Tescil bir son değil bir başlangıç. Ürünlerimizin dünyada hak ettiği yeri kazanması ve ülkemize katma değer sağlaması çok önemli. Coğrafi işaret sadece ürünü tescillemiyor kültür mirasımızı geleceğe aktarıyor.” dedi.
Adana İl Tarım ve Orman Müdürü Gürkan Yaşar ise coğrafi işaret kavramının ülkemizde henüz yeni bir kavram olduğunu ifade ederek, Türkiye'de ilk olarak 1995 yılında coğrafi işaret alınmasının başladığını söyledi. Yaşar, Türkiye'nin zengin kültürel mirasa sahip olmasının, coğrafi konumunun uygunluğunun ve elverişli iklim kuşağında bulunmasının zengin coğrafi ürün potansiyeline sahip olunmasını sağlayan en önemli etmenler olduğunu söyledi. Yaşar, "Bu, aynı zamanda yöreye ait kültür ürünlerinin değerlendirilmesi anlamına gelmektedir. Coğrafi işaret ürünlere marka değeri katar. Adana olarak Adana Kebabı ve Adana Şalgamına coğrafi işaret alındı. Sırada Adana Şırdanı, Adana Biber Salçası, Adana Karpuzu, Adana Karpuz Pekmezi, Adana Halka Tatlısı, Adana Lokma Tatlısı, Adana Taş Kadayıf Tatlısı ve daha birçok ürüne coğrafi işaret almak için Türk Patent Enstitüsü'ne başvurularda bulunuldu" diye konuştu.
Coğrafi işaretlerde farkındalık artırmaya yönelik düzenlenen bölge toplantısına Vali Yardımcısı Murat Süzen, Bakanlık Stratejik Pazarlama Dairesi Başkanı Özgür Akif Tel, Adana Tarım ve Orman İl Müdürü Gürkan Yaşar, çeşitli İl ve İlçe Müdürlükleri idareci ve teknik personeli ile coğrafi işaret başvuru ve tescil sahipleri, ticaret ve sanayi odaları yetkilileri katıldı.