Vodafone, Nisan 2018 - Mart 2019 arası dönemi kapsayan mali yılı sonuçlarını açıkladı. Sonuçlar, Vodafone Türkiye’nin daha çevik, daha hızlı, daha basit ve dijital bir şirket olmak yolunda yürüttüğü “Biz Dijitaliz Biz Geleceğiz” programı sayesinde güçlü büyümesini sürdürdüğünü ortaya koydu.
Türkiye’nin uçtan uca dijitalleşmesi hedefiyle çalışmalarını yürüten Vodafone, 31 Mart 2019 sonu itibariyle son bir yılda 1,5 milyar TL yatırım yaptı.
Vodafone Türkiye, 2018-19 mali yılı servis gelirlerini, geçen yıla göre %14,3 artırarak 10,5 milyar TL’ye çıkardı. Böylece şirket son 9 yıldır kesintisiz olarak çift haneli istikrarlı büyümesine devam etti.
Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) %19,2 artış ile yaklaşık 3,3 milyar TL’ye ulaşırken bu dönemde operasyonel faaliyetlerden elde edilen nakit akış ise 1,9 milyar TL olarak gerçekleşti. Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı 2018-19 mali yıl sonu itibariyle 23,7 milyon olurken, M2M dahil toplam mobil abone sayısı ise 25,2 milyona ulaştı. Şirketin 4.5G abone sayısı da yılsonu itibariyle 15,3 milyona ulaştı. Türkiye’nin 81 ilinde 16 bini aşkın 4.5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye böylece 4.5G’de en geniş kapsamaya sahip operatör olmayı sürdürdü.
2018-19 mali yıl sonuçlarını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, “Vodafone olarak hedefimiz, sadece bağlantı sağlayan bir operatör olmaktan çıkıp bir dijital teknoloji şirketine dönüşmek. Hem çalışanlarımız hem de müşterilerimiz nezdinde daha dijital, daha çevik, daha hızlı ve daha basit bir şirket olmayı hedefliyoruz. Vodafone’un müşterilerine benzersiz dijital deneyim sunan bir şirket olarak bilinmesini istiyoruz ve yatırımlarımıza bu doğrultuda devam ediyoruz. Bu kapsamda, 2018-19 mali yılında toplam 1,5 milyar TL yatırım yaparak Türkiye ekonomisine katkıda bulunduk. Diğer yandan, Vodafone Vitrin dijital iş ortaklığı programı ve yerli iş ortaklarımız ve öğrencilerimizle birlikte teknoloji geliştirmek üzere açtığımız İTÜ Vodafone Future Lab gibi inisiyatiflerimizle yerli üretime sürekli ve düzenli destek vermek üzere önemli adımlar attık. Ayrıca “Vodafone Vitrin” programımızın “Vodafone Yanımda” uygulamasına entegrasyonu ile yerel ve global iş ortaklıklarımızı genişleterek bir teknoloji şirketi olma yönünde önemli aksiyonlarımıza devam ettik. Son olarak, ortak altyapı konusunun sektörümüzdeki tüm taraflar için önemli faydalar getireceğine inanıyoruz. Turkcell ve Türksat ile yaptığımız stratejik ortaklıklar sayesinde, ülke genelinde daha fazla sayıda haneye Yeni Nesil Erişim servisleri sunuyoruz.” dedi
Türkiye’nin uçtan uca dijitalleşmesi hedefiyle çalışmalarını yürüten Vodafone, 31 Mart 2019 sonu itibariyle son bir yılda 1,5 milyar TL yatırım yaptı.
Vodafone Türkiye, 2018-19 mali yılı servis gelirlerini, geçen yıla göre %14,3 artırarak 10,5 milyar TL’ye çıkardı. Böylece şirket son 9 yıldır kesintisiz olarak çift haneli istikrarlı büyümesine devam etti.
Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) %19,2 artış ile yaklaşık 3,3 milyar TL’ye ulaşırken bu dönemde operasyonel faaliyetlerden elde edilen nakit akış ise 1,9 milyar TL olarak gerçekleşti. Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı 2018-19 mali yıl sonu itibariyle 23,7 milyon olurken, M2M dahil toplam mobil abone sayısı ise 25,2 milyona ulaştı. Şirketin 4.5G abone sayısı da yılsonu itibariyle 15,3 milyona ulaştı. Türkiye’nin 81 ilinde 16 bini aşkın 4.5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye böylece 4.5G’de en geniş kapsamaya sahip operatör olmayı sürdürdü.
2018-19 mali yıl sonuçlarını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, “Vodafone olarak hedefimiz, sadece bağlantı sağlayan bir operatör olmaktan çıkıp bir dijital teknoloji şirketine dönüşmek. Hem çalışanlarımız hem de müşterilerimiz nezdinde daha dijital, daha çevik, daha hızlı ve daha basit bir şirket olmayı hedefliyoruz. Vodafone’un müşterilerine benzersiz dijital deneyim sunan bir şirket olarak bilinmesini istiyoruz ve yatırımlarımıza bu doğrultuda devam ediyoruz. Bu kapsamda, 2018-19 mali yılında toplam 1,5 milyar TL yatırım yaparak Türkiye ekonomisine katkıda bulunduk. Diğer yandan, Vodafone Vitrin dijital iş ortaklığı programı ve yerli iş ortaklarımız ve öğrencilerimizle birlikte teknoloji geliştirmek üzere açtığımız İTÜ Vodafone Future Lab gibi inisiyatiflerimizle yerli üretime sürekli ve düzenli destek vermek üzere önemli adımlar attık. Ayrıca “Vodafone Vitrin” programımızın “Vodafone Yanımda” uygulamasına entegrasyonu ile yerel ve global iş ortaklıklarımızı genişleterek bir teknoloji şirketi olma yönünde önemli aksiyonlarımıza devam ettik. Son olarak, ortak altyapı konusunun sektörümüzdeki tüm taraflar için önemli faydalar getireceğine inanıyoruz. Turkcell ve Türksat ile yaptığımız stratejik ortaklıklar sayesinde, ülke genelinde daha fazla sayıda haneye Yeni Nesil Erişim servisleri sunuyoruz.” dedi