Geçtiğimiz günlerde toplu taşıma araçlarında vatandaşların yaşadıkları sorunları dile getirmiştim…
Köşe yazısında yaşlıların, gazetecilerin, engelli insanların, hamile kadınların, hasta insanların, şehit yakınlarının ve gazilerin yaşadıkları sorunlara değinmiştim…
Yetmedi, toplu taşıma şoförlerinin araç kullanırken kötü örnek olduklarını vurgulamıştım…
Adana ESOB ve Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Nihat Sözütek, dün gazetelere geçtiği yazılı açıklamasında yukarıda sıraladığım şikayetleri dile getirerek şoförleri uyardı…
Sözütek’in açıklamasındaki bir sözü dikkatimi çekti.
Şoförlere ve araç sahiplerini açıkça uyararak “Ekmeğinize ve yolcularınıza saygılı olun…” diyor…
İşte önemli sözcük budur…
Saygılı olmak, ekmeğine sahip çıkmak…
Araçları olmayan insanlar, toplu taşıma araçlarına binmek zorundalar.
İnsanlar, toplu taşıma araçlarına binmek zorundadır diye saygısızlık görmek zorunda değiller…
Bir insan eğer “Kumpas”a uğramamışsa ekmeğini neden kaybeder?..
Ekmeğine, işine saygısı olmadığı için, sahip çıkmadığı için kaybeder…
Belki bir önceki köşe yazım bazı insanları üzmüş olabilir…
Kırılmış da olabilirler…
Ancak, yaşlı insanları, engelli vatandaşları, hastaları, şehit yakınlarını, gazileri ve gazetecileri üzmeye, kırmaya daha da önemlisi rencide etmeye hiçkimsenin hakkı yoktur…
Hiçkimseye böyle bir hak verilmemiştir…
Başkan Sözütek artık bu şikayetlerden bıkmış olacak ki, şoförleri uyarma gereği hissetmiş…
Duyarlılığından dolayı Başkan Nihat Sözütek’e teşekkür ediyoruz…
Aynı duyarlılığı toplu taşıma araçlarının sahip ve şoförlerinden de bekliyoruz…
Unutulmamalı ki, araçlara binen insanlar o araçların sahibinin ya da şoförlerinin yakınları da olabilir…
Araç sahipleri ya da şoförler, kendi yakınlarının toplu taşıma araçlarında yolculuk yaparken rahatsızlık duymalarını ister mi?..
Bunun cevabını da toplu taşıma araçlarının sahip ve şoförleri cevap versin…