Futbol liglerinde ilk yarı tamamlandı…
Kimi takımlar ilk yarı hedefini tutturdu, bazı ekipler ise hedefinden uzak kaldı…
Devre arasında bütün takımlar yeni transferler yapacaktır…
Özellikle hedeften uzak olan takımlar yeni transferlerle gücüne güç katmanın planlaması peşindedir…
Bunlardan iki tanesi de Adana takımları…
Yıllar sonra Süper Lig’e yükselen Adanaspor ilk yarıyı kötü yerde tamamladı.
Dolayısıyla iyi transferler yapmak zorunda…
Adanaspor eğer iyi transferler yapamaz ve kötü gidişini ikinci yarıda da sürdürürse, Turuncu-Beyazlı ekip sezon sonunda küme düşer..
İki ikinin dört etmesi gibidir, hiçkimsenin itirazı olacağını sanmıyorum…
TFF 1. Lig’de mücadele eden ve sezon başında hedefini Süper Lig’e yükselmek olarak belirleyen Adana Demirspor, ilk yarıyı 18 puanla 12. sırada tamamladı. Dolayısıyla Mavi-Lacivertli ekibin de iyi transferlere ihtiyacı var…
Her sezon başında ve devre arasında olduğu gibi yine futbolcu pazarlayanlar, ricada bulunanlar olacaktır…
Mesela kimler futbolcu pazarlamaya ya da ricada bulunmaya kalkacaktır, sıralayalım ve en başa kendimizi koyalım!..
Gazeteciler…
Siyasetçiler…
Antrenörler…
Menajerler…
Herhangi bir partinin yetkili kişisi ya da kişileri…
Yani önünüze kim gelirse futbolcu pazarlayacaktır…
Adanaspor bir şirket takımı olduğu için bu tür pazarlama ya da ricalara kapılarını kapatacaktır diye düşünüyorum…
Geriye kaldı Adana Demirspor…
Sezon başında yazmıştım, yine belirtmekte fayda vardır…
Adana Demirspor’un başkanı ve yönetim kurulu üyeleri var…
Mavi-Lacivertli kulübün başkanı ve yönetim kurulu üyeleri varken, Adana Demirspor’a futbolcu pazarlamak kimsenin haddi değildir…
Hadsizliktir…
Mesela bizler gazeteciyiz…
Eğer Adana Demirspor takımında bir aksaklık olursa ilk eleştirecek kişiler gazeteciler, spor yazarlarıdır…
Mesela bir gazeteci kulübe futbolcu pazarlar veya ricada bulunursa, ola ki o sporcu kötü performans sergilerse nasıl eleştiride bulunacak?..
O zaman sormazlar mı adama;
“Bu futbolcuyu sen pazarladın, sen ricada bulundun…”
Sorarlar…
Sende oturduğun yerde donar kalırsın, cevap veremezsin…
Eğer futbol takımı şampiyon olursa başkan ve yöneticiler ile emeği geçenler üstlenecektir…
Eğer futbol takımı başarılı olamazsa
bunun hesabını verecek olan başkan ve yönetim kurulu üyeleridir…
Yani diyorum ki, herkes işini yapsın…
Herkes haddini bilsin…
Futbolcu pazarlamak, ne gazetecilerin, ne siyasilerin ne de başkalarının işidir…
O nedenle haddimizi bilelim, hadsizlik yapmayalım…
Böyle davranırsak kulübün başkanını ve yönetim kurulu üyelerini “İşbilmez” birileri olarak lanse etmiş olmaz mıyız?..
Bu arada 76. yaşın kutlu olsun Adana Demirspor…
Nokta!..