Hem üretici hem de tüketici olan insanoğlu daha çok tüketmeye yoğunlaşıyor. Bazı uzmanlar pahalılaşan hayat şartları beynimizdeki acı merkezini harekete geçiyor diye yorumluyor.
***
Ürünü önce pahalılaştırıp sonradan da indirim yapmış gibi tüketicilere yansıtılıyor. Tüketicilerde indirim var deyip alıyorlar. Bilinçsiz alışveriş aile ekonomisine de zarar vermektedir. İhtiyacımız olmayan ürünlerden kendimizi uzaklaştırmalıyız .
***
Kampanyalarda kullanılan;
“Belirli tarihlerde geçerlidir”, “İndirim günleri”, “Stoklarda sınırlıdır”…
***
Ücretsiz kargo gibi ifadeleri ile insanların sürü psikolojisine girmelerini sağlıyorlar. Birçoğu bunun yanlış olduğunu bildiği halde kendisini engelleyemiyor.
Geçtiğimiz gün “Black Friday” diye isimlendirilen indirim günü Türkiye’de Cuma gününe hürmeten adı ‘’Muhteşem” ya da “Efsane” Cuma olarak değiştirildi…
***
Şimdi insanın aklına şöyle bir soru takılıyor.
Madem indirimli fiyatla zarar etmiyorlar, neden pahalı fiyata satış yapıyorlar…
Halbu ki, indirim yaptıkları fiyatları her zaman uygulasalar eminim ki satışlar ikiye katlanacaktır.
***
Elbette yapılan indirimler ihtiyacı olanlar için güzel bir fırsat ama ölçülü bir şekilde alışveriş yapılması daha uygundur, bende bir çok ihtiyacımı indirimli ürünlerden bütçemi de sarsamadan aldım.
İyi hafta sonları