Asla yememeniz gereken 9 yiyecek

Asla yememeniz gereken 9 yiyecek

Asla yememeniz gereken 9 yiyecek
18 Temmuz 2019 - 12:27

Kızarmış gıdalar:

İçeriğindeki doymuş yağlar ve düşük besin değerleri nedeniyle kızarmış gıdalar, insan sağlığı açısından en zararlı besinler olarak ilk sıralarda yer almaktadır. Kan basıncının artmasına ve kolesterolün yükselmesine neden olan bu tür gıdalar, kalp hastalıkları ve felç riskinde artışa yol açmaktadır. Dolayısıyla kızarmış yiyeceklerden ziyade ızgara ya da fırında pişirilmiş olan gıdaların tercih edilmesi gerekmektedir.
Soslu salatalar:
Gündelik yaşantıda sağlıklı kabul edildiği için sıklıkla tüketilen salata çeşitleri, her zaman sanıldığı kadar zararsız değillerdir. Salatalara ilave edilen yağ bazlı soslar, yapay tuzlar ve tatlandırıcılar sağlıklı sanılan bu besinleri birer kalori ve işlenmiş gıda haline getirmektedir. Salatalarda kullanılan hazır soslar yerine karabiber ve kekik gibi baharatlarla zenginleştirilebilir, yağ olarak da saf zeytinyağını tercih ederek sağlıklı besin tüketmiş olursunuz.
Fruktoz şurubu bulunan gıdalar:
Mısır şurubunda yüksek oranda fruktoz bulunmaktadır. Bu nedenle mısır şurupları ile ilgili büyük tartışmalar yaşanmakta ve bu yüksek şeker içeren katkı maddesinin kullanılmaması tavsiye edilmektedir.
Fruktoz, beyaz renkte katı bir görünümde olan şeker türevi bir tatlandırıcıdır. Çay şekeri, fruktoz ile glukozun birleşiminden oluşmaktadır ve fruktozun en çok alınan besin maddesi olarak öne çıkmaktadır. Karaciğer ise fruktozu doğrudan yağa çevirmektedir. Bunların olması nedeniyle fruktoz alımı yüzünden metabolik sendrom, diyabet ve başka pek çok hastalık riskinde artış meydana gelmektedir. Bunlardan hariç fruktozun, kan gliserit düzeylerinde artışa neden olduğu ve buna bağlı olarak da kalp hastalığı oluşabileceği belirtilmektedir.
Makarna soslarında, asitli içeklerde ve işlenmiş gıdalarda yer alan fruktozdan uzak durulması olası pek çok hastalıktan korunma sağlayacaktır. Özellikle işlenmiş gıdalar tüketmeyin ve satın aldığınız hazır gıdaların içeriklerinde fruktoz şurubu olup olmadığını mutlaka değerlendirin.
BPA’lı ambalajlardaki gıdalar:
Hormonlar üzerinde çok ciddi zararları olan ve yakın zamana dek pek çok ambalaj malzemesinde kullanılan BPA, şimdilerde az kullanılıyor olsa bile halen kullanılmakta olan ürünler vardır. Bazı kanser türleri, diyabet ev kalp hastalıkları ile bağlantılı, üreme ve gelişme sorunlarıyla alakalı BPA içermekte olan ambalajlarda yer alan gıda maddeleri sağlık açısından çok büyük risk taşımaktadır. Bundan dolayı satın alacak olduğunuz gıdaların ambalajlarını kontrol ederek, BPA içerip içermediğinden emin olmalısınız.
Yapay tatlandırıcılar:
En çok kullanılan tatlandırıcılardan biri aspartamdır. Aspartamın kansere yol açtığı ile ilgili tartışmaları hepiniz duymuşsunuzdur. Aspartam ile ilgili tartışmalar sürerken, diğer farklı tatlandırıcılar da tartışmaya dahil olmuştur. Kesin bir şekilde ispat edilmese de, yapılan araştırmalar neticeye kavuşturulana dek bu yapay tatlandırıcılardan sakınmakta fayda vardır. Tatlandırıcılar yerine, doğal tatlandırıcıların tercih edilmesi önemlidir. Bunlar yapay tatlandırıcılara nazaran he sağlıklı hem de daha lezzetlidir.
Gıda boyaları:
Besin değeri namına hiçbir özelliği bulunmayan gıda boyalarının yasaklanması adına FDA’ya birçok başvuru gerçekleştirilmiştir. Gıda boyalarının kansere neden olduğu, çocukların gelişiminde bozukluğa yol açtığı ve hiperaktiviteye yol açtığı savunulan iddialardan sadece birkaçıdır. Bu nedenle bunları yemeklerinizden ve sofralarınızdan kesinlikle uzak tutmanızda yarar vardır. Gıda boyası kullanmak yerine, sebze ve meyvelerin kendinden olan doğal renklerini hazırladığınız yemeklerinizde rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Soya proteini:
Soya proteininde bulunan zengin protein içeriği, bunu sporcular açısından güzel bir seçenek haline getirmiştir. Genetik yapıları değiştirilen soya ürünlerinin, hormonal denge üzerinde gösterdiği etki ise net olarak bilinmemektedir. Ama kadınlarda kanser görülme sıklığını arttırdığı ve erkeklerde de kısırlığa neden olduğu konusunda iddialar vardır. Dolayısıyla soya proteini üzerindeki sis perdesi kalkmadan kullanmaktan sakınmanızda fayda bulunmaktadır.
Dondurulmuş besinler:
Dondurulmuş besinler, içeriğindeki yüksek sodyum oranları ve doymuş yağlar nedeniyle sağlıksız gıdalar olarak değerlendirilmektedir. Obezite ve yüksek tansiyondan kendinizi korumak için dondurulmuş besinleri kesinlikle beslenmenizden çıkarmalısınız. Bunların yerine daha evvelden hazırlamış olduğunuz az pişirilmiş yiyecekleri daha sonra kullanmak amacıyla dondurup saklayabilirsiniz.
Az yağlı besinler:
Az yağlı besinler tüketen toplumlardaki insanların, niçin zamanla şişmanladığını merak ettiniz mi? Aslında bu soruya verilecek yanıt oldukça basittir. Gıda firmaları az yağlı gıdaların daha az kalorili oldukları konusunda herhangi bir garanti vermemektedir. Hatta az yağlı gıdalardaki lezzet eksikliğini kapatabilmek amacıyla, içeriklerine doymuş yağ ve tuzları ilave etmektedirler.
Ayrıca az yağlı besinler üretilirken, pek çok işlemden geçirilmekte ve besin değerlerini büyük ölçüde kaybetmektedir. Örnek vermek gerekirse; Piyasada sıfır yağlı sütlerin üretimi sırasında, içinden yağ yakıcı özelliği olan CLA adındaki yağ türevi alınmakta ve bu şekilde satılmaktadır. Bakıldığında tam bir ironi değil mi?
Gıdalardaki doğal yağlardan kaçınmaktan çok, yemek hazırlarken kullanılacak olan yağ miktarlarını azaltmanız daha faydalıdır. Bu şekilde davranmanız, kilo vermek ve sağlıklı kalabilmek açısından gayet yeterlidir.








Bu yazı, fitekran.com/asla-yememeniz-gereken-9-besin/ kaynak alınarak özgün olarak oluşturulmuştur.
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum