BAYRAM BESLENMENİZİ 6 ADIMDA DENGELEYİN!

BAYRAM BESLENMENİZİ 6 ADIMDA DENGELEYİN!

BAYRAM BESLENMENİZİ 6 ADIMDA DENGELEYİN!
19 Temmuz 2021 - 11:39

Bayram süresince tatil olmanın da verdiği rehavetle kontrolsüz şekilde yemek yeme eğilimi gösteren kişileresasında sağlıklarını riske atmış oluyorlar. Özellikle fazla et ve tatlı tüketimi,sindirim ve mide sorunlarının yanı sıra tansiyon, kalp, diyabet gibi rahatsızlıkları olanlardaciddi problemlere yol açabiliyor.

Kavurmadanfırına,mangaldan tencere yemeğine yeni kesilmiş kurban etleri sofralardaki yerlerini alırken sağlığı da düşünmek gerektiğini ifade edenMedline Adana Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Selva Oturakçıibogil, özellikle kronik rahatsızlığı olanların bayramda beslenmelerine çok daha fazla dikkat etmelerini söyleyerek tavsiyelerde bulundu.

Hazımsızlığa karşı eti dinlendirin

Kurban Bayramı’nda en çok şikayet edilen sağlık sorunlarından biri hazımsızlık problemi. Bunun en büyük sebebi ise aşırı kırmızı et tüketimi. Çünkü kırmızı et sindirimi oldukça zor bir besin türü. Bu nedenle, yeni kesilmiş etler kas sertleşmesinden dolayı sert olacağından en az 1 gün buzdolabında dinlendirilmesi ve öyle tüketilmesi gerekiyor.

Protein dengenizi koruyun
Bayramda sabah, öğle, akşam olmak üzere 3 öğünde de kırmızıet tüketiminin fazla olması çeşitli sağlık sorunlarını da beraberinde getirebileceğinden, beslenme planındakiyumurta, peynir, süt ve süt ürünleri gibi diğer hayvansal protein kaynaklarını azaltmakdaha dengeli bir protein alımına yardımcı olacaktır.

Öğün dağılımına özen gösterin

Bu dönemde ağır, kızartma içeren ve sık yenilen yemekler yerine öğün sayısını azaltmak ve bazı öğünleri zeytinyağlı sebze veya baklagil gibi hafif yemeklerle geçirmek,günlük kalori dengesini sağlayacağından istenmeyen kilo alımının da önüne geçecektir.

Fazla karbonhidrattan kaçının

Bayramda yemeklerin en büyük eşlikçisi, ekmek, pilav, makarna veya öğün sonrasında tatlılarlameyveler oluyor. Kırmızı et tüketimi yoğunken bir de basit karbonhidrat olarak adlandırılan beyaz ekmek, poğaça ve şerbetli tatlıların sık tüketimi metabolizmayıoldukça zorluyor. Bayramı keyfiyle yaşamak için hamur işlerinde tam buğday unu kullanmak, şerbetli tatlılar yerine dondurma veya sütlü tatlıları tercih etmek ve beyaz ekmek tüketim sıklığını azaltmak aşırı karbonhidrat alımını engelleyecektir.

Kabızlık için önlem alın

Aşırı et tüketimi olduğunda sebze ve meyve tüketimi ister istemez düşüyor, buna bağlı olarak lif tüketimi de azalıyor. Ancak lifler bağırsaklardaki yararlı bakterilerin tek besin kaynağıolarak önemli bir yere sahipler. Eğer yeterli lif tüketemez ve bu yararlı bakterileri besleyemezsek kabızlık da kaçınılmaz olacaktır. Bu nedenle, öğünlerle beraber mutlaka bol miktarda sebze veya salata tüketmek ya da bir ana öğünü sebze yemeği, bakliyat yiyerek geçirmek ve bolca su içmekönem kazanıyor.

Hareketli olun

Öğünler bol yağlı ve etli, porsiyonlar ise büyük olunca sindirim problemleri de hemen peşinden geliyor. Bu durumu önlemek için yemeklerden sonra yapılacak kısa ama tempolu yürüyüşler metabolizmayı rahatlatırken, özellikle zencefil, papatya, rezene veya taze nane gibi bitki çaylarıise olası mide ve sindirim problemlerini yatıştıracaktır.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum