Bayramı kilo almadan geçirmenin yolları

Bayramı kilo almadan geçirmenin yolları

Bayramı kilo almadan geçirmenin yolları
03 Haziran 2019 - 12:11

Batıgöz Sağlık Grubu İç Hastalıkları Uzm. Dr. Ali Kemal Canayak, Ramazan Bayramını sağlıklı geçirmenin yolları hakkında önemli bilgiler verdi…
 
 
Bayramların bedene iyi etki bıraktığını savunan Canayak; “ Bayramda ailemizle, sevdiklerimizle birlikte bir keyif ve mutluluk hali ile moral depolamak bedene de iyi gelir. Ancak sağlığımız açısından bazı kurallara uymamız gerekir. Kalp hastaları yağlı yemeklerden kaçınmalı, seker hastaları tatlı tüketimine dikkat etmelidir. Kızartma yerine haşlama ve ızgara tercih edilmelidir”dedi.
 
“Yemeklerde börek ve tatlı gibi karbonhidrat içeren gıdalar yanında sebze ve bakliyat tüketimi ihmal edilmemelidir” diyen Batıgöz Sağlık Grubu İç Hastalıkları Uzm. Dr. Ali Kemal Canayak, “Sebze yemeği, bulgur pilavı, yoğurt, cacık, tam buğday ekmeği şeklinde dengeli beslenilmelidir.
Öğünlerde sadece salata, sadece makarna veya sadece et gibi tek tip yiyecek yerine protein + karbonhidrat karışımı yapılmalıdır. Balık + salata, et + salata, tavuk + salata, yoğurt + makarna gibi menüler oluşturulmalıdır.
 
TATLI YEMEKTEN 2 SAAT SONRA YENMELİ
Bayramın vazgeçilmezi olan şekerleme, çikolata, tatlı ve hamur işi yerken miktar ve çeşit sınırlaması yapılmalıdır. Hepsinden bol miktarda tüketilmemelidir. Tatlılar mümkünse yemeklerden 2-3 saat sonra yenmeli, kan şekerinin aşırı yükselmesi önlenmelidir. Hamurlu, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Kan şekerini dengelemesi için tatlı ve içeceklere tarçın atılabilir.
 
ÇAY DEĞİL AYRAN VE MADEN SUYU TÜKETİN
Bir öğünde fazla kalori alınmışsa diğer öğünde bunu telafi ederek kilo almamaya çalışmak gerekir. Bir öğünde tatlı yendiyse diğerinde tatlı yerine meyve yenmelidir. Bol su içilmeli, şekerli, gazlı, tatlandırıcılı kola, gazoz gibi içeceklerden ve meyve sularından kaçınılmalıdır. Ayran ve maden suyu tercih edilmelidir. Çay ve kahve gibi kafeinli içecekler fazla tüketilmemelidir. Uzm. Dr. Ali Kemal Canayak, “Gece geç saatlere kadar yeyip içmekten kaçınılmalıdır, bu durum reflüyü artırır, kilo almayı kolaylaştırır, uyku düzenini bozabilir” diyerek bayramı sağlıklı geçirebilmek için uyarılarda bulundu.
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum