ADANA(GÜNAYDIN)-Adana Cumhuriyet Başsavcılığı’nca darbe girişimi nedeniyle başlatılan soruşturma kapsamında, darbe girişimi sırasında Adana İncirlik 10.Tanker Üs Komutanlığı’ndan 15-16 Temmuz’da kalkan 3 tanker uçağının güzergahlarını belirleyen radar kayıtları ortaya çıktı. 3 tanker uçağının 6 saat içinde Karadeniz bölgesi ve Ankara üzerinde darbeci F-16’lara yakıt ikmali yaptıkları belirlendi.
Radar kayıtlarına göre, ilk tanker uçağı 15 Temmuz’da saat 21.45’de kalkış yapıp 16 Temmuz sabahı saat 05.28’de üsse geri döndü. Bu sürede Ankara güzergahı üzerinde uçuş yapıp darbe girişimine katılan F-16’lara yakıt ikmali yaptı. 2’nci uçak ise saat 21.50’de İncirlik Hava Üssü’nden kalkıp 16 Temmuz saat 06.03’de geri dönüşünü gerçekleştirdi. Bu sürede Afyon, Ankara ve İstanbul üzerinde uçuş yaptı.
3’ncü tanker uçağı ise 16 Temmuz sabahı 04.59’da üstten hareket etti. Saat 10.42’de dönüş yaptı. Yaklaşık 6 saat içinde 3 tanker uçağının Karadeniz bölgesi ile Ankara üzerinde uçuş yapıp darbeci F-16’lara yakıt ikmali yaptıktan sonra geri döndüğü saptandı.
4 TANKER UÇAĞI HAZIR EDİLMİŞ
Türk Silahlı Kuvvetleri’nden ihraç edilen tutuklu İncirlik 10.Tanker Üs Komutanı Tuğgeneral Bekir Ercan Van’ın, Türkiye’de sadece İncirlik Hava Üssü’nde bulunan Türkiye’ye ait 7 tanker uçağından 4’ünü darbe girişimi için hazırladığı, bu uçaklardan 3’ünün havalandığı, 1’inin de kalkış için hazır bekletildiği belirlendi. Ayrıca, darbe girişimi günü 1 tanker uçağının bakımda olduğu saptanırken, sadece 2 tanker uçağının darbe girişimi için kullanılmadığı belirlendi.
20’DEN FAZLA YAKIT İKMALİ YAPTILAR
Hava Kuvvetleri Komutanlığı tarafından tespit edilen tanker uçaklarının uçuş trafiğine ait radar kayıtlarında, İncirlik Hava Üssü’nden havalanan 3 tanker uçağının İstanbul’da alçaktan uçuş yapan, Ankara’da ise bombalamaya katılan uçaklara yakıt ikmali yaptıkları tespit edildi. Tanker uçaklarının darbeci F-16’lara darbenin etkinliğini arttırmak için 20’den fazla yakıt ikmali yaptıkları da belirlendi.
Türk Silahlı Kuvvetleri’nden ihraç edilen tutuklu İncirlik 10.Tanker Üs Komutanı Tuğgeneral Bekir Ercan Van’ın özellikle tanker uçaklarının havada kalma sürelerini arttırarak darbe girişimi etkinliğini arttırmayı amaçladığı da saptandı. Eskişehir’den kalkan darbe karşıtı F-16’ların angajman dışına çıkarak tanker uçaklarını engellemeye çalışmasına rağmen darbeci F-16’lara yakıt ikmalinin devam ettiği ve 20’den fazla ikmalin gerçekleştirildiği tespit edildi.
‘HAZIR OLUN’ TALİMATI
Üs Komutanı Tuğgeneral Van’ın, darbe girişimi gecesi uçuşa katılacak pilot ve uçuş ekibine önceden dinlenip hazır olmalarını istediği de saptandı. Darbe günü de havanın sıcak olması gerekçe gösterilip, denize ve yaylaya gidecek personel için mesai saatini saat 15.00’de bitirmeleri talimatını verdiği belirlendi. Ayrıca, darbe girişimi gecesi 10. Tanker Üs Komutanlığı’nda kalan yakıt dolumu ve bakım yapan vardiya personeline, üsse ait telsiz hatları ile cep telefonlarından görüşme yapmamasını, yüz yüze haberleşme talimatı verdiği öğrenildi.
DARBE KARŞITI UÇAKLARI ENGELLEMEK İSTEDİ
Bu arada, Üs Komutanı Tuğgeneral Van’ın darbe girişimi gecesi boyunca uçak kaldırılırken dahi kuleye çıkarak pilotların uçuş hazırlığı sırasında bizzat refakat ettiği saptandı. Ayrıca, İncirlik Üssü’nde bulunan 154. Filoya ait F-16 pilotlarına Eskişehir’de bulunan Birleştirilmiş Hava Harekat Merkezi’nden kalkış yapmaları yönünde gelen emirlere rağmen Tuğgeneral Van’ın bu kalkışları engellemeye çalıştığı tespit edildi.
Yorumlar
Kalan Karakter: