Deneme amacıyla yapıldı, 11 yıldır bozulmadı
Yayınlanma :
16.11.2015 14:16
Güncelleme :
16.11.2015 14:16


'14 YIL DAHA HİZMET VEREBİLECEK'
Beton yoldan geçen yıl alınan örnek sonuçlarını inceleyen TÇMB Eğitim Müdürü Sabit Uslu ile TÇMB üyesi ve Çimsa Çimento Proje Müdürü Gökhan Arıkoğlu, 4 bin hizmet gününü dolduran yolu kontrol etti. Beton yolda oluşan çatlakların rötre çatlakları olduğunu ve yolun konforunda ve taşıma gücünde herhangi bir bozulma veya deformasyon oluşmadığını söyleyen Gökhan Arıkoğlu, yolun ilk gün yapılan konfor ve kalitede 14 yıl daha hizmet verebileceğini kaydetti.
'EN İYİ ÖRNEK ESKİŞEHİR'
Beton yolların dünyada 100 yılı aşkın süredir kullanıldığını söyleyen Gökhan Arıkoğlu, Afyonkarahisar beton yolundan alınan tecrübelerle Eskişehir'de yapılan beton yolun Türkiye'nin en iyi örneği olduğuna dikkati çekti. Arıkoğlu, "En güvenilir ve uzun ömürlü üstyapı sistemi olan beton yolları Eskişehir'de de hayata geçirerek, Türkiye'de de beton yol yapımının yaygın olarak kullanılabileceğini, teknik ve ekonomik olarak irdelendiğinde beton yolun asfalta göre daha verimli ve kullanışlı bir alternatif olduğunu göstermek istedik" dedi.
'ASFALT YOLLA MALİYETİ AYNI'
Hem asfalt hem de betonun kullanıldığı karma yolların da yapıldığına dikkati çeken Gökhan Arıkoğlu, Afyonkarahisar'daki yolun beton yolun pahalı olduğuna ilişkin yanlış yorumları düzeltmek amacıyla yapıldığını aktardı. Beton yol ile asfalt yolun maliyetlerinin başa baş olduğuna işaret eden Arıkoğlu, şöyle dedi:
"Yol yapımında tek bir malzemenin kullanımı rekabet oluşmasına engel oluyor. ABD'de yapılan bir çalışmada; bir eyalette beton yolun kullanımı ne kadar fazlaysa o eyalette, hem beton hem de asfalt yolların daha ekonomik olarak yapılabildiği belirlendi. Benzer şekilde Türkiye'de de beton yolun yaygınlaşması, hem asfalt hem de beton yol yapımında rekabet oluşturacağından daha iyi, daha uygun fiyatlarla yol yapmak mümkün olacaktır."
'BETON YOL UZUN ÖMÜRLÜ VE DAYANIKLI'
Beton ve asfalt yolun artı ve eksileri olduğunu, ikisinin de farklı teknoloji olduğunu unutmamak gerektiğini belirten Arıkoğlu, "Beton yol uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Beyaz renkli olmasından dolayı gece konforlu bir yolculuk sunar. Beton yolda araçların daha iyi yol tutuşları olduğunu, daha az yakıt tüketildiğini akademik çalışmalardan biliyoruz. Üstelik beton yol kullanım ömrü dolana kadar ilk senenin konforunu koruyor" dedi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: