İnternet kullananların oranı yüzde 75,3 oldu
İnternetten en çok yüzde 67,2 ile giyim ve spor malzemesi satın alındı
Yayınlanma :
27.08.2019 17:32
Güncelleme :
27.08.2019 17:25


ADANA(GÜNAYDIN)-Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Adana Bölge Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması, 2019 yılı sonuçları değerlendirildi. Yapılan değerlendirmede, internet kullanımının 2019 yılında 16-74 yaş grubundaki bireylerde yüzde 75,3 olduğu, bu oranın bir önceki yılda yüzde 72,9 olduğu bildirildi. İnternet kullanım oranlarının 16-74 yaş grubundaki erkeklerde yüzde 81,8 iken kadınlarda yüzde 68,9 olduğu belirtildi.
Evden İnternete erişim imkanı yüzde 88,3'e ulaştı
Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre hanelerin yüzde 88,3’ünün evden İnternete erişim imkânına sahip olduğu, bu oranın bir önceki yılda yüzde 83,8 olduğu belirtildi.
Genişbant ile İnternete erişim sağlayan hanelerin oranının 2019 yılında yüzde 87,9 olduğu, buna göre hanelerin yüzde 49,1’inin sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablolu İnternet, fiber vb.) ile İnternete erişim sağlarken, yüsde 86,9’unun mobil genişbant bağlantı ile İnternete erişim sağladığı, genişbant İnternet erişim imkânına sahip hanelerin oranının önceki yıl yüzde 82,5 olduğu belirtildi.
Her 2 kişiden biri e-devlet hizmetlerini kullandı
Kişisel amaçla kamu kurum/kuruluşları ile iletişime geçmek veya kamu hizmetlerinden yararlanmak için 2018 yılı Nisan ayı ile 2019 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde İnterneti kullanan bireylerin 16-74 yaş grubu bireyler içerisindeki oranının yüzde 51,2 olduğu, bu oranın önceki yılın aynı döneminde yüzde 45,6 olduğu bildirildi. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme oranının yüzde 45,8 ile ilk sırayı aldığı belirtildi.
İnternet üzerinden alışveriş yapma oranı yüzde 34,1 oldu
İnternet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranının, 2018 yılı Nisan ayı ile 2019 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde yüzde 34,1 olduğu, önceki yılın aynı döneminde bu oranın yüzde 29,3 olarak gözlendiği belirtildi.
Cinsiyete göre İnternet üzerinden alışveriş yapma oranının erkeklerde yüzde 38,3 olarak gerçekleşirken kadınlarda yüzde 29,9 olduğu, bu oranların bir önceki yılın aynı döneminde sırası ile yüzde 33,6 ve yüzde 25 olduğu bildirildi.
İnternetten en çok yüzde 67,2 ile giyim ve spor malzemesi satın alındı
İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 67,2'si giyim ve spor malzemesi satın aldığı bildirildi. Bunu yüzde 31,7 ile seyahat ile ilgili diğer faaliyetler (seyahat bileti, araç kiralama vb.), yüzde 27,4 ile gıda maddeleri veya günlük gereksinimler, yüzde 26,9 ile ev eşyası (tüketici elektroniği hariç), yüzde 20,3 ile elektronik araçlar ve yüzde 20,2 ile kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil) takip ettiği belirtildi.
İnternet üzerinden en çok satın alınan ürün gruplarının erkeklerde giyim ve spor malzemeleri yüzde 57,2, seyahat ile ilgili diğer faaliyetler yüzde 37,7 ve elektronik araçlar yüzde 30,2 iken, kadınlarda giyim ve spor malzemeleri yüzde 79,6, gıda maddeleri ile günlük gereksinimler yüzde 29,5 ve seyahat ile ilgili diğer faaliyetlerin yüzde 24,2 olduğu ifade edildi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: