Malkoç: Şikayetleri anında inceliyoruz
Yayınlanma :
01.05.2019 09:01
Güncelleme :
01.05.2019 10:49


FOTOĞRAF: RABİA AYDIN
ADANA(GÜNAYDIN)-Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Adana’da basın kuruluşu temsilcileri ve çalışanları ile Hilton Otel’de bir araya geldi. Toplantıya, kamu denetçileri Saadettin Kalkan, Yahya Akman, Arif Dülger ve Hüseyin Yürük de katıldı. Kamu Denetçiliği Kurumu görev ve yetkileri hakkında bilgi veren Malkoç kamu denetçiliğinin(Ombudsmanlık) devlet ile vatandaş arasındaki konumunu anlattı.
Ombudsman kararlarına uyma oranının artış gösterdiğini söyleyen Şeref Malkoç, “Türkiye’de ilk kurulduğumuzda yüzde 20’lerde olan ombudsman kararlarına uyma oranı yüzde 70’lere çıktı. Bu bağlamda iyi bir noktayız ve daha iyi yerlere geleceğimiz kanaatindeyiz. Bunun için de halkımızla ve idarelerle temas halindeyiz” dedi. Malkoç, en fazla başvuruların eğitim ve kamu çalışanlarından geldiğini söyledi.
“Geç kavuşmayı telafi etmeye çalışıyoruz”
Malkoç, Türkiye’de kurumun geç oluştuğunu söyleyerek şu ifadeleri kullandı;
“Devletle halk arasındaki ilişkileri düzenliyoruz ama bunu yaparken de idarenin hasmı değiliz. İdare ile halk arasındaki kaynaşmayı sağlamaya çalışırken, devlete yol gösteriyoruz. Kurumun anayasal bir kurum haline ilk geldiği yer İsveç. Bizim kültürümüzden İsveç’e intikal etmesi ve maalesef Türkiye’de lüzumsuz tartışmalardan dolayı bu kuruma geç kavuşmamız üzücü bir durum. Biz de bu geç kavuşmayı sizlerle görüşerek, idarecilerimizle konuşarak telafi etmeye çalışıyoruz”
“Dünyanın ilk 10 ülkesi arasına girmeyi hedefliyoruz”
Refahta, eğitim ve sağlık hizmetlerinin kalitelerinin arttırılmasında, toplumun her alanında bu kaliteyi yaygınlaştırma konusunda vatandaşla birlikte çalışacaklarını belirten Malkoç, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100’üncü yılında dünyanın ilk 10 ülkesi arasına girmeyi hedeflediklerini söyledi.
Kamu Denetçiliği Kurumu’na nasıl ulaşılacağı hakkında bilgi veren Başdenetçi Şeref Malkoç, “Kurumumuza başvurular çok kolay yapılabiliyor. Mektup, elektronik posta, kaymakamlık ve valilikler aracılığıyla vatandaşlarımız bize başvuruda bulunabiliyor. Kurumumuza geçtiğimiz yıl 17 bin 585 başvuru yapıldı. Bize başvurunun iletilmesi halinde şikâyeti hemen incelemeye alıyoruz. Türkiye’nin en iyi uzmanlarıyla ilk etapta çıplak gözle başvurunun haklılığına bakıyor ve ilgili kurumla iletişime geçerek sorunu çözülmesi gerektiğini söylüyoruz. Eğer şikâyet kolay çözülemeyecek bir sorunsa ilgili idare ile temasa geçip, konuyla ilgili yazışma ve delilleri de talep edip, kendi kararımızı oluşturuyoruz. Bizim kararlarımız tavsiye kararlardır” diye konuştu.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: