Haydar ŞENGÜL
ADANA(GÜNAYDIN)-Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Erasmus+ Programı Okul Eğitimi Ana Eylem 1 Personel Hareketliliği projesi kapsamında 10 farklı okulu temsilen 24 öğretmen 24 Kasım-2 Aralık tarihlerinde Portekiz’e giderek ‘Sosyal Duygusal Öğrenme’ kursuna katıldı.
Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge birimi tarafından 2018 yılı başvuru döneminde hazırlanan “Bağımlılığı Önlemede Yaşam Becerileri Geliştirme” isimli Okul Eğitimi Personel Hareketliliği projesi AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından kabul edildi. Proje için 110 bin 64 Avro bütçe tahsisi yapıldı. Proje kapsamında 10 okuldan toplamda 24 katılımcı öğretmen Portekiz’in Braga kentinde “Sosyal Duygusal Öğrenme” başlıklı kursa katıldı.
Kursu katılan öğretmenler proje kapsamında eğitim faaliyetlerini desteklemek amacıyla Red Cross Braga şubesini ziyaret etti. Öğretmenler, bağımlılık alanında kurumun sürdürdüğü ve Avrupa Komisyonunca ödüle layık görülmüş projelerin faaliyetlerini inceleme ve örnek uygulamaları yerinde görme imkanına sahip oldu. Proje koordinatörleri ile de fikir alış verişinde bulunan katılımcı öğretmenler, örnek uygulamalardan elde edilen kazanımları ülkemize transfer ederek kendi okullarında uygulama fırsatı buldu. Katılımcı öğretmenler, proje faaliyetleri kapsamında Braga Belediye Başkanı ve Eğitim Ataşesi tarafından makamına kabul edilip, Braga şehri ve Portekiz eğitim sistemi hakkında bilgi aldı.
Proje yetkilileri, projenin uygulama sürecinde Sosyal-Duygusal Öğrenme yoluyla öğrencilerde yaşam becerileri geliştirilerek; öz farkındalık kazanmış, ne istediğini bilen, eleştirel düşünebilen, sosyal iletişimi güçlü bireyler topluma kazandırılacağını söyledi. Kendisi için zararlı alışkanlıklardan kaçınmayı öğrenen bu öğrencilerde, madde kullanımına karşı direnme becerilerinin geleceğini ifade eden yetkililer, “Okul temelli önleyici yaklaşımlarla, okullarda bağımlılığa bağlı okul devamsızlıkları ve disiplin olayları azalacaktır. Öğrenci öğretmen arasında güvenli iletişim ağı oluşarak, öğrencilerin okula tutumu olumlu yönde değişecektir. Ergenlik döneminde yaşam becerileri geliştiren öğrenciler ilerideki hayatlarında doğru meslek seçimi yapan, girişimci, bedenen ve zihnen sağlıklı yetişkinler olarak topluma kazandırılacaktır. Bulundukları ülkenin yerel özelliklerini tanımaları amacıyla kültürel faaliyetlere de katılan öğretmenler böylece özelde Braga ve Portekiz kültürü hakkında bilgi sahibi olurken genelde Güney Avrupa Bölgesi hakkında farkındalığa ulaşmışlardır” dedi.
'Ne istediğini bilen' öğrenciler yetiştirecekler
Bağımlılığı Önlemede Yaşam Becerileri Geliştirme Projesi kapsamında 24 öğretmen Portekiz’de kursa katıldı, elde ettikleri kazanımları öğrencilerine aktaracaklar
Yayınlanma :
07.12.2018 17:17
Güncelleme :
07.12.2018 17:36