Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için umut verici bir proje olan Gezerek Özel Eğitim, öğrencilere evde, okulda, hastanede eğitim ve destek hizmetleri veriyor. Gezerek Özel Eğitim Uygulamaları özel eğitim almak zorunda kalanların hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlıyor. Adana Seyhan Rehberlik Araştırma Merkezi’nde 3 yıldır özel eğitim öğretmeni olarak görev yapan Hüseyin Tekin’den Gezici Özel Eğitim Uygulamaları hakkında bilgi aldık.
“Eğitimleri bizzat organize eden öğretmenlerdir”
Rehberlik Araştırma Merkezi Yönetmeliği’nde 1960’ın sonlarında başlayan Gezerek Özel Eğitim Öğretmenliğinin görevlerini anlatan Hüseyin Tekin, “Gezerek özel eğitim veren öğretmenlerin görevi şudur; Herhangi bir sebepten dolayı değişik okul türlerinde veya kademelerindeki okula örgün eğitim olarak devam edemeyen öğrencilerin eğitimlerini sürdürebilmesi bununla ilgili iş ve işlemlerin yapılmasında bizzat görev alan ya da bu eğitimleri bizzat organize eden öğretmenlerdir” dedi. Tekin, gezerek özel eğitim veren öğretmenlerin diğer bir görevlerinin ise okullardaki öğretmenlere, idarecilere, velilere, öğrencilere özel eğitimle ilgili kaynaştırma eğitimi gibi konularda rehberlik hizmeti vermek olduğunu ve gezerek özel eğitim veren öğretmenler ilçe kurulları tarafından görevlendirilen ve ilçe kurullarının verdiği işlevi yaptıklarını söyledi.
“Bir sonuç analiz raporu hazırlanır.”
İl ve ilçe özel eğitim hizmetleri tarafından yıllık bir çalışma programlarının olduğunu bu çalışma programlarının eğitim öğretim süresi ile başlayıp eğitim öğretim süresi ile bittiğini ifade eden Tekin. “Çalışmalar genelde bilgilendirme rehberlik hizmetleri, farklı zamanlarda ve sürelerde seminerler ve aile ziyaretleri, okul ziyaretleri şeklinde yapılır. Yılsonunda bölgedeki çalışmalar gözden geçirilir. Bir sonuç analiz raporu hazırlanır. Önümüzdeki zaman içinde bir takım çalışmalar yapılır. Hedeflere bakılır ve ne hedeflenmemiştir ve bu hedeflere ne kadar ulaşılmıştır? Gerçekleştirilmeyen amaçların sebebi nedir? Bu engeli nasıl ortadan kaldırılır? Buna yönelik çalışma yapılır yani bir plan, program dahilinde, bir yönetmelik ve mevzuat çerçevesinde yürütülen bir iştir” diye konuştu.
“Bu işi gönüllü olarak yapıyoruz.”
“Bu işi gönüllü olarak yapıyoruz” diyen Tekin özel eğitimin Türkiye’de hem yeni bir alan hem de kendi içindeki sorunlu olan bir alan olduğunu vurgulayarak “Bu işi bilen uzmanların alanda olması öğretmenlere, idarecilere, öğrencilere bu konuda bir rehberlik servisi özel eğitimin hem kalitesini arttırıyor hem de ilgi kişiler karşılarında muhatap bulduklarında ise belli bir çözüme ulaşıyor. Benim isteyerek girdiğim bir meslek bu hem özel eğitim hem de gezerek özel eğitim hizmeti. Mesleğimi seviyorum ve bu şekilde ülkeme devletime milletime daha faydalı olduğumu düşünüyorum” dedi.
“Özel eğitim istikrar isteyen bir iş”
Aynı zamanda özel eğitimin, diğer eğitimlere göre farklı bir alan olduğunu belirten Hüseyin Tekin, kendi içinde bir derya deniz olduğunu, özel eğitimci olmaktan da gurur duyduğunu kaydetti. Tedavi yöntemlerinin nasıl yapıldığını anlatan Tekin “Şimdi tedavi yöntemleri derken özel eğitimin kendi içinde bir takım öğretim teknikleri vardır. Her engel türüne farklı bir yöntem uygulamak zorunda kalıyorsunuz. Yani bir görme engelliye yapacağınız eğitimi işitme engelleye, işitme engelliye yapacağınız eğitimi bedensel engelli çocuklara kullanamaya biliyorsunuz. Ama bazen ortak kullanılan yöntemlerde vardır. Özel eğitimin sağlıklı bir şekilde işlemesi faydalı olabilmesi için bizim velilere, öğretmenlere ve öğrencilere önerdiğimiz tavsiye şu; özel eğitim istikrar isteyen, içinde kuralları olan ve bu kurallara uyuldukça yapılabilecek bir iş. Bu kurullara uyulur istikrar sağlanır, sürdürülebilir olursa özel eğitimin kesinlikle olumlu anlamda sonuçlanacağını düşünüyorum” diyerek sözlerini noktaladı.
Yorumlar
Kalan Karakter: