MUSTAFA ÖZKE
ADANA (GÜNAYDIN) – Yazar Coşkun Karabulut, bugüne kadar yazdığı deneme ve şiir kitaplarının ardından ‘Şiir, Şair ve Okur’ adlı eseriyle okurlarının karşısına çıkıyor.
Kitabında, “Bir yanda fani bir beden, diğer yanda bu fani bedenin içine sıkışmış sonsuzluk özlemi içinde yanıp tutuşan ruhun çırpınışı. Yazarın iç savaşı aslında insanlığın iç savaşı. Kulağına gelen seslerin hangisine inanacak? Bir kulağına: “Senin asıl vatanın bu dünyadır. Yaşama dört elle sarıl. Gördüğün güzelliklere sarıl, onların peşinden git. Önemli olan şekildir. Görünendir. Gerisi boş. Başka şey düşünme. Yaşa yaşayabildiğin kadar can bedende iken.” Diğer kulağına ise, “Aman ha! Görünenler seni aldatmasın. Bu dünya geçici, görünenler de bir hayal. Önemli olan ahret hayatıdır. Gördüğün şekiller seni yanıltmasın. Onların görünen yüzüne değil, temeline bak gerçeği kavra. Görünene bak, içine dal. Kalıcı olan görünenin ardında, temelinde olan özdür. Asıl dünya burası değil öbür taraftır. Yaşamını buna göre ayarla. Görünenle oyalanma. İman et!” diyen Yazar Coşkun Karabulut, ‘Yazarlık Serüveni’ni değişik açılardan sorguluyor.
Elbette her yazarın, şairin, öykücünün bir yazarlık serüveni vardır. Kulağına gelen seslerin hangisine inanıyorsa, ona göre davranıyordur. Yazar Coşkun Karabulut, yeni eserinde yalın diliyle dikkat çekiyor. Karabulut, kitabında edebiyatı ve yaşamı farklı açılarıyla sorgularken, okurlarına da yeni ufuklar açıyor.
Karabulut, ‘Ne kadar saklarsanız saklayın, o sakladığınız şey size inat bir gün ağzınızdan kaçıverir, neye uğradığınızı şaşırırsınız’ diyor.
Yazar Coşkun Karabulut’un ‘Taramak Gökyüzünü’, ‘Bizim Olan Ne Var Ki’, ‘Aklımda Sen’, ‘Çizgi’, ‘Beni Zamansız Bırak’, ‘Pılı Pırtı Şiirler’, ‘Hardan Haraya’ ve İncir Çekirdeği adlı şiir kitapları ile ‘Sözcükler de Ölür’, ‘Kolay Görünen Zor: Şiir’, ‘Söz Yalanı Sevmez’ ve 70’li Yıllarda Bende Kalan Sarıkamış’ adlı deneme ve anı kitapları bulunuyor.
ADANA (GÜNAYDIN) – Yazar Coşkun Karabulut, bugüne kadar yazdığı deneme ve şiir kitaplarının ardından ‘Şiir, Şair ve Okur’ adlı eseriyle okurlarının karşısına çıkıyor.
Kitabında, “Bir yanda fani bir beden, diğer yanda bu fani bedenin içine sıkışmış sonsuzluk özlemi içinde yanıp tutuşan ruhun çırpınışı. Yazarın iç savaşı aslında insanlığın iç savaşı. Kulağına gelen seslerin hangisine inanacak? Bir kulağına: “Senin asıl vatanın bu dünyadır. Yaşama dört elle sarıl. Gördüğün güzelliklere sarıl, onların peşinden git. Önemli olan şekildir. Görünendir. Gerisi boş. Başka şey düşünme. Yaşa yaşayabildiğin kadar can bedende iken.” Diğer kulağına ise, “Aman ha! Görünenler seni aldatmasın. Bu dünya geçici, görünenler de bir hayal. Önemli olan ahret hayatıdır. Gördüğün şekiller seni yanıltmasın. Onların görünen yüzüne değil, temeline bak gerçeği kavra. Görünene bak, içine dal. Kalıcı olan görünenin ardında, temelinde olan özdür. Asıl dünya burası değil öbür taraftır. Yaşamını buna göre ayarla. Görünenle oyalanma. İman et!” diyen Yazar Coşkun Karabulut, ‘Yazarlık Serüveni’ni değişik açılardan sorguluyor.
Elbette her yazarın, şairin, öykücünün bir yazarlık serüveni vardır. Kulağına gelen seslerin hangisine inanıyorsa, ona göre davranıyordur. Yazar Coşkun Karabulut, yeni eserinde yalın diliyle dikkat çekiyor. Karabulut, kitabında edebiyatı ve yaşamı farklı açılarıyla sorgularken, okurlarına da yeni ufuklar açıyor.
Karabulut, ‘Ne kadar saklarsanız saklayın, o sakladığınız şey size inat bir gün ağzınızdan kaçıverir, neye uğradığınızı şaşırırsınız’ diyor.
Yazar Coşkun Karabulut’un ‘Taramak Gökyüzünü’, ‘Bizim Olan Ne Var Ki’, ‘Aklımda Sen’, ‘Çizgi’, ‘Beni Zamansız Bırak’, ‘Pılı Pırtı Şiirler’, ‘Hardan Haraya’ ve İncir Çekirdeği adlı şiir kitapları ile ‘Sözcükler de Ölür’, ‘Kolay Görünen Zor: Şiir’, ‘Söz Yalanı Sevmez’ ve 70’li Yıllarda Bende Kalan Sarıkamış’ adlı deneme ve anı kitapları bulunuyor.