PELİN ERKOCU
ADANA (GÜNAYDIN) – Arçelik Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Can Dinçer ve Arçelik Pazarlama A.Ş. Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi bayi ve müşteri ziyaretleri kapsamında Adana’ya geldi. Türkiye genelinde sıkça müşteri ve bayi ziyareti yaptıklarını dile getiren Dinçer ve Tüfekçi, Arçelik’in marka değeri hakkında önemli bilgiler verdi. Genel Müdür Can Dinçer, Avrupa pazarında önemli bir yere sahip olduklarını belirterek, “Arçelik beyaz eşya sektöründe Avrupa’nın üçüncü büyük şirketi konumunda” dedi. Dinçer; Arçelik’in Türkiye’de beyaz eşya, ankastre, klima ve küçük ev aletleri ürün kategorilerinde liderliğini koruduğunu belirterek, global pazarda büyümesini sürdürdüğünü söyledi.
Kendinizden biraz bahseder misiniz?
1966 Manisa doğumluyum. Annem matematik öğretmeni. Hayatım boyunca kazandığım tüm iş disiplinini annemden aldım. Evliyim iki çocuk sahibiyim. 1992 yılında Arçelik ailesine katıldım. Yaklaşık 26 yıldır bu ailede çalışıyorum. Bunun 23 yılını yurtdışı operasyonlarında yer alarak geçirdim. 2015 yılından beri Türkiye operasyonunu yönetiyorum.
Türkiye beyaz eşya konusunda dünyanın neresinde?
Türkiye potansiyeli çok yüksek olan bir ülke… Eskiden İtalya ile rekabet halindeydi. Artık o rekabette oldukça öne geçmiş durumda olduğumuzu düşünüyorum. Hem üretim kalitemiz hem üretim tesislerimiz, üretim sayımızı da düşünürsek şuanda Türkiye, Polonya (Türkiye yine önde) Avrupa’nın beyaz eşyada üretim üssü diyebilirim. Dünyada beyaz eşya anlamında üretim üstü ülke sayısı da zaten sınırlı. Çünkü bunun için çok güçlü bir ekonomik altyapınızın olması lazım. Türkiye’nin çok büyük bir şansı var ve Türkiye bu güne kadar bunu oldukça iyi kullandı.
Arçelik bu pazarın neresinde?
Arçelik bugün; dünya çapında 30.000 çalışanı, Türkiye, Romanya, Rusya, Çin, Güney Afrika, Tayland ve Pakistan’da olmak üzere 8 ülkede 20 üretim tesisi, 34 ülkede 35 satış ve pazarlama ofisi, 12 markasıyla (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, Elektrabregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Altus ve Dawlance) 145’ten fazla ülkede ürün ve hizmet sunuyor. Türkiye’de beyaz eşya, ankastre, klima ve küçük ev aletleri ürün kategorilerinde liderliğini koruyan Arçelik, global pazarda hızlı büyümesini sürdürüyor. Arçelik beyaz eşya sektöründe Avrupa’nın üçüncü büyük şirketi konumunda. Şirket, Romanya’da Arctic, Güney Afrika’da Defy ve Pakistan’da Dawlance markası ile pazarda lider konumda yer alıyor.
Sektörde büyüme oranlarınız nedir?
2017 yılı toplamında büyüme oranı yüzde 29, net satışlar 20,841 TL idi. Arçelik A.Ş. gelirlerinin %60-65’ini uluslararası satışlardan elde ediyor. Şirket, 3.000 yetkili satıcı ve 650 satış sonrası servis noktasını barındıran benzersiz dağıtım ve hizmet ağı ile zengin tedarikçi portföyüne sahip.
Ar-Ge çalışmaları ne boyutta?
Arçelik, Türkiye’deki 10, Tayvan, İngiltere, Portekiz ve ABD’deki 4 Ar-Ge Merkezi olmak üzere toplam 14 Ar-Ge Merkezi, 1500’ün üzerinde Ar-Ge çalışanı, uluslararası olarak 3000’e yakın patent başvurusu ile Türkiye’de sektöründe Ar-Ge lideri konumunda bulunuyor. Arçelik, Türkiye'nin yıllardır tartışmasız patent şampiyonu. Uluslararası seviyede ise, Dünya Fikri Haklar Örgütü’nde en çok Uluslararası Patent başvurusuna sahip ilk 100 arasına giren tek Türk şirketi. Arçelik bu yıl listede 3 basamak daha yükselerek 71’inci sıraya yerleşti.
Buzdolaplarındaki sebze ve meyvelerin uzun süre saklanmasını sağlayan teknoloji hakkında bilgi verir misiniz?
Nem kaybı, meyve ve sebzelerin ömrünün kısalmasının en önemli nedenleri arasında yer alıyor. Optimize edilmiş hava kanalları ile hava akış kontrolü sağlayan EverFresh+® teknolojisi sayesinde, taze meyve ve sebzelerde nem kaybını önlüyor, meyve ve sebzelerin 3 kat daha uzun ömürlü olmalarını sağlıyor.
Türk tüketicisinin ihtiyaçlarını karşılamak için neler yapıyorsunuz?
Arçelik müşteriyi inceliyor. İnsanların hayatlarını nasıl kolaylaştırırız diyoruz. Bu anlamda bizim AR-GE ve inovasyon, Türk tüketicisine uygun çalışmalarımız devam ediyor. Şimdi kahve içiyoruz örneğin, Türk Kahvesi makinemiz Türkiye’de neredeyse bütün evlerde var. Bu tamamıyla Türk tüketicisinin hayatını kolaylaştırmak için var… Bu bir buluş; çünkü 18 tane patenti var. Evde yaptığınız ve harcadığınız o vakti size bir makine ile fayda olarak sunuyoruz. Zamandan kazandırıyoruz. Teknolojiyi tüketicinin hayatını kolaylaştırmak için kullanıyoruz. Mesela yorgan yıkamak kadınlar için oldukça güç. Biz yorgan yıkayacak kapasitede bir çamaşır makinası yapıyoruz. Berlin’de katıldığımız fuarda Türk tüketicisinden aldığımız güçle Türkiye’nin en büyük buzdolabını çıkardık. Türk tüketici yemeğini düdüklü tencerede yapıyor sonra küçük tencerelere boşaltıyor. İşte Arçelik büyük dolap sayesinde düdüklü tencereyi de rahat r şekilde dolaba koymanıza olanak sağlıyor. Bunlar Türk tüketicisinin alışkanlıkları ile ilgili küçük ama çok önemli detaylar. Her ülkede o kültüre uyan ürünler yapmalısınız. Müşteriyi iyi anlayabilme kritik bir konu…
Çağa ayak uydurmak için neler yapıyorsunuz?
Çağa ayak uydurmak için teknolojiyi iyi anlamak, uygulamak ve müşteriyi iyi tanımak lazım. Çünkü müşteri değişiyor. Yeni gelen nesil çok daha hızlı değişecek. Ayak uydurmak ve onlarla beraber olmak lazım… Gençlerin sayesinde geleceğe umutla bakıyorum. Gençler Türkiye’yi çok daha iyi yerlere götürecektir.
Yorumlar
Kalan Karakter: