Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AHBİB) Başkanı Hüseyin Arslan, bakliyat tüketiminde geleneksel olmayan pazar büyüklüğünün 1,5 milyon tona ulaştığını belirtip, “Bakliyat proteini kullanılarak üretilen vejetaryen burger, etsiz sosis, vejetaryen tavuk gibi ete birebir benzeyen gıdaların tüketimi her geçen gün yaygınlaşıyor” dedi.
Dünyada inanç, ekonomik, sosyal ve psikolojik nedenlerden dolayı gıda tüketiminde yeni trendler oluştuğunu vurgulayan AHBİB Başkanı Hüseyin Arslan, lifli yapısı ve içerdiği proteinler nedeniyle bakliyat çeşitlerinin sağlıklı beslenmede büyük önem taşıdığını kaydetti.
Bakliyat ürünlerinin sağlıklı ve ekonomik olduğunu, bu farkındalığın küresel ölçekte hızla geliştiğini dile getiren Başkan Arslan, bu durumun Türkiye ve Ortadoğu mutfaklarının sevilen yemeklerinden humusa olan talebi arttırdığını, buna bağlı olarak da nohut pazarının büyümeye devam ettiğini bildirdi. Arslan, “Dünya Bakliyat Yılı ve 10 Şubat Dünya Bakliyat Günü etkinliklerimizle bakliyatın sağlıklı ve ekonomik bir gıda olduğunun daha iyi anlaşılmasını sağladık. Yurt içinde ve yurt dışında yürüttüğümüz farkındalık yaratma çalışmalarımızda humus yemeği geleneksel olmayan pazarlarda öne çıktı. Son zamanlarda ABD’de ve Kanada’da humusun biberlisi, fesleğenlisi gibi 40’a yakın çeşidi satılıyor. Humusun fenomen hale gelmesinden dolayı dünyadaki nohut tüketimi de yaklaşık 500 bin ton arttı” dedi.
Dünyada inanç, ekonomik, sosyal ve psikolojik nedenlerden dolayı gıda tüketiminde yeni trendler oluştuğunu vurgulayan AHBİB Başkanı Hüseyin Arslan, lifli yapısı ve içerdiği proteinler nedeniyle bakliyat çeşitlerinin sağlıklı beslenmede büyük önem taşıdığını kaydetti.
Bakliyat ürünlerinin sağlıklı ve ekonomik olduğunu, bu farkındalığın küresel ölçekte hızla geliştiğini dile getiren Başkan Arslan, bu durumun Türkiye ve Ortadoğu mutfaklarının sevilen yemeklerinden humusa olan talebi arttırdığını, buna bağlı olarak da nohut pazarının büyümeye devam ettiğini bildirdi. Arslan, “Dünya Bakliyat Yılı ve 10 Şubat Dünya Bakliyat Günü etkinliklerimizle bakliyatın sağlıklı ve ekonomik bir gıda olduğunun daha iyi anlaşılmasını sağladık. Yurt içinde ve yurt dışında yürüttüğümüz farkındalık yaratma çalışmalarımızda humus yemeği geleneksel olmayan pazarlarda öne çıktı. Son zamanlarda ABD’de ve Kanada’da humusun biberlisi, fesleğenlisi gibi 40’a yakın çeşidi satılıyor. Humusun fenomen hale gelmesinden dolayı dünyadaki nohut tüketimi de yaklaşık 500 bin ton arttı” dedi.