Dilerim bir daha olmaz!
HÜSEYİN SUNGUR

HÜSEYİN SUNGUR

Dilerim bir daha olmaz!

28 Şubat 2019 - 16:52

 
“Sayın Hüseyin Sungur,
26 Şubat 2019 tarihli Günaydın Adana gazetesinde ‘Enerjisa Kesintilerle Çıldırtıyor’ ve ‘Enerjisa İsyan Ettiriyor’ başlıklarıyla yayınlanan haberlerinizle ilgili olarak aşağıdaki açıklamayı bilgi ve değerlendirmenize sunarız.
Her iki haberinize de konu olan Yüreğir Aslantaş TOKİ konutlarının enerji aldığı bölgede, Ocak ayı içerisinde toplamda 5 kesinti yaşandığı tespit edilmiştir. Yaşanan bu kesintiler Ulusal İletim Şebekesi kaynaklıdır ve elektrik dağıtım şirketimiz ile ilgisi bulunmamaktadır.
Şubat ayı içerisinde aynı bölgede yaşanan kesintiler ise kablo arızası kaynaklı olup, bu arızalara gerekli müdahaleler yapılarak bölgeye enerji verilmiştir. Bölgede kalıcı elektrik kesintisine neden olabilecek her hangi bir arıza söz konusu olmayıp, oluşabilecek arızalara da en kısa sürede müdahale edilecektir.
Yanı sıra, şirketimiz tarafından müşterilerimizin mağduriyetlerinin giderilmesi amacıyla şebekemizdeki arızalar üzerinde teknik incelemeler yapılmakta ve şebekemizdeki arızadan kaynaklı kullanıcılarımızda oluşan zararlar ‘Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin’ Kullanıcı Zararının Tazmini başlıklı 26. maddesi kapsamında değerlendirilerek kullanıcılara ait arızalanan cihazların ödemeleri karşılanmaktadır.
Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş. olarak, faaliyet gösterdiğimiz Adana’da sürdürülebilir ve kaliteli enerji arzı sağlamak ana hedefimizdir. Bu vesile ile siz değerli basın mensuplarının şirketimizle ilgili her konuda Kurumsal İletişim Müdürlüğümüz ile irtibata geçebileceğini hatırlatırız. Bilgilerinize sunarız.”
 
***
 
Yukarıdaki açıklama Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş.’den mail olarak gönderildi...
Geçtiğimiz günlerde Günaydın Adana gazetesindeki köşe yazısında Enerjisa’ya eleştirilerde bulunmuş elektrik kesintilerinin insanları çıldırttığını yazmıştım...
Etik ve sorumlu gazetecilik gereği, Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş. tarafından gönderilen açıklamayı noktası, virgülüne dokunmadan okuyucularımıza aktarıyoruz...
Öncelikle Enerjisa’ya yazdığımız köşe yazısına duyarlılık gösterdiği için teşekkür ediyoruz. Ancak, burada bazı noktalara itirazımız, ya da eleştirimiz olacak.
 
***
 
Birincisi açıklamaya göre; Aksantaş TOKİ konutlarının enerji aldığı bölgede sadece Ocak ayı içerisinde toplamda 5 kesintinin yaşandığı tespit edilmiş. Yaşanan bu kesintinin ‘Ulusal İletim Şebekesi’ kaynaklı olduğu açıklanıyor...
Vatandaş, elektrik kesintisi olduğunda eskiden Tedaş’ı muhatap alırken, şimdi Enerjisa’yı muhatap biliyor.
Çünkü vatandaş alınan hizmet karşılığında parayı kime ödüyorsa o kişi ya da kurumu muhatap bilir...
 
***
 
Bir de elektrik kesintileri hep mi Aksantaş TOKİ Konutlarının olduğu yere denk geliyor. Yukarıda da belirtildiği gibi Ocak ayında 5 kez elektrik kesintisi olmuş... Kim bilir o elektrik kesintilerinde ne kadar elektronik eşya bozuldu?
İkinci konuya gelecek olursak Şubat ayında da aynı bölgede yaşanan kesintilerin kablo arızasından kaynaklı olduğu ve gerekli müdahalelerin yapıldığı, kalıcı elektrik kesintisine neden olabilecek herhangi bir arızanın söz konusu olmadığı vurgulanıyor.
 
***
 
Ne yazık ki elektrik kesintisi o bölgede saatlerce sürüyor. Son olarak yaşanan elektrik kesintisi bir önceki köşe yazımızda belirttiğimiz gibi saat 13.00’de başlayıp 21.30’a kadar sürmüş, ardından aynı gece saat 24.00’de kesilip sabah 05.30’da enerji verildi.
Şimdi böyle kesintiler uygulandığında ‘Kalıcı elektrik kesintisine neden olabilecek arızanın söz konusu olmadığını’ söylemek mümkün mü?
Son olarak şirketin müşterilerin mağduriyetlerinin giderilmesi amacıyla arızadan kaynaklı oluşan zararları ‘Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin Kullanıcı Zararının Tazmini başlıklı 26. maddesi kapsamında değerlendirilerek kullanıcılara ait arızalanan cihazların ödemelerinin karşılanmaktadır’ deniliyor.
 
***
 
Bu satırların yazarının konutunda da saatlerce elektrik kesintisi olduğunda “Alo 186”ya elektronik eşya arızası bildirimi yapılmış. Teknik servisin geleceği söylenmiş, akabinde ‘Teknik servisin gelmesine gerek görülmediği’ kanaatine varıldığı ve şahsıma da bu doğrultuda bilgi verildiğini söyleyebilirim...
Elektrik kesintisinden dolayı zarar gören eşyaların tazmini konusunda yardımcı olunduğu ifade ediliyor. Ancak, zarar gören eşyanın bırakın tazminini teknisyenler tarafından kontrole gelinmediğine bizzat şahit olduğum için bu konuda şüpheliyim...
Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş.’ye eleştirilerimize duyarlılığından dolayı teşekkür ediyoruz...
Umuyoruz ki her kurum Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş.’yi örnek alarak eleştirilerden sonra kamuoyunu bilgilendirir.
Ve dilerim biz de bir daha böyle uzun süreli elektrik kesintileri yaşamayız.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum