KONSANTRASYON BOZUKLUĞUNU
Mine Tuna

Mine Tuna

Yaşam Koçu Mine Tuna

KONSANTRASYON BOZUKLUĞUNU

13 Ekim 2020 - 08:57

Konsantrasyon bozukluğu, hemen herkesin yaşamına olumsuz yönde etkileyen bir sorun. Genellikle okul yaşamını etkilediğinde dikkat çekmiş olmasından dolayı mıdırnedir genellikle gençlerde görüldüğü sanılıyor. Oysaki her yaştan insanda odaklanma sorunu oluşabilmektedir.
 Gençlerde sıkça görülmesinin nedeni, akademikperformanslarının beklenenin altında olmasından ötürü ailelerin dikkatini çekmesidir. Gençler dikkatlerini uzun süre ilgilendikleri konulara vermekte zorlanır ve okulda dikkatleri dağılır.
            Konsantrasyon eksikliğinin nedenleri nelerdir?
Konsantrasyonun sağlayamamanın pek çok nedeni olabilmektedir.Genetik yapımızdan kaynaklı problemler olabildiği gibi depresyon, anksiyete, panik atak gibi rahatsızlıkların tedavi süreçlerinde yaşanan duygu durum bozuklukları olabilmektedir. Günlük hayattaki yoğun çalışma temposu, uyku sorunları, ekonomik ve sosyal sorunlar, aile içi çatışmalarvs. konsantrasyon bozukluğunun artmasına neden olabilmektedir.
            Başladığınız işleri bitirmekte zorluk yaşıyorsanız, kitap okurken zihninizde kaymalar oluyorsa, okuduklarınızı anlamıyorsanız, bir sınavda soruları atladığınızı veya kaydırdığınızı düşünüyorsanız, yaptınız işlerde sıkılıyor ve sık sık dışarı çıkmak, bir hava olmak istiyorsanız konsantrasyonla ilgili küçük bir probleminiz var demektir.
 
Odaklanmayı sağlamak için hayatınızda nasıl dokunabilirsiniz?

  1. Uyku düzeninizi rutin hale getirin.
Gece saat 23:00 civarında uyumak sağlıklı bir beden için çok önemlidir. Kaliteli bir uyku, zihnin odaklanmasına katkı sağlar. Bağışıklık sisteminin güçlenmesinde rol oynayan melatonin hormonu gece uykuda salgılanır. Melatonin hormonunun salgılanması da seratonin (mutluluk) hormonun salgılanması katkı sağlar.
  1. Sağlıklı beslenmeye özen gösterin.
Vücut ve zihin sağlımızı korumak amacıyla hazır gıdalar yerine mevsiminde hazırlanmış konserveler, turşular tercih edin. Mümkün olduğunca evde hazırladığınız gıdalarla beslenin.
 
  1. Yürüyüş ve egzersiz yapın.
Zihnin sağlıklı işlemesi ve konsantrasyon düzeyinin artırılmasında günde 20-30 dakikalık tempolu yürümek sağlığınıza iyi gelecektir.Bunun için kendinize özgübir egzersiz programı hazırlayabilir veya profesyonel bir spor eğitmeni ile çalışabilirsiniz.
 
  1. Dış uyaranlardan kendinizi izole edin.
Hayatın her alanında çevresel uyaranlara maruz kalmak, konsantrasyonunuzun dağılmasına neden olur. Bu yüzden yaşamımızın vazgeçilmezi hale gelen cep telefon, tablet, bilgisayarvb. aletlerden belirli zamanlarda uzaklaşın.
 
  1. Tek bir işe odaklanın.
Beynimiz aynı anda birçok işi yapmaya programlı değildir. Birçok işi aynı anda yapmaya çalışmaktansa işlerinizi sıraya koymak, en acilinden başlamak ve tek bir işe yoğunlaşmak konsantrasyonunuzu arttırmanızı sağlayacaktır.
 
  1. Meditasyon yapın.
Dikkatinizi yaptığınız işe yoğunlaştırmak için meditasyon yapabilir veya odağınızı geliştiren mindfulness gibi diğer egzersizlerdenyararlanabilirsiniz.
Hepsinden önemlisi‘ya sevdiğiniz bir işi yapın yada yaptığınız işi sevin’ demek istiyorum. Çünkü biz, tutkuyla yaptığımız işi iş olarak algılamayız. Tüm dikkatiniz yaptığımız işe yönelir. Ve bu size iş gibi görünmez. Bu yüzden hepinize odağınızı tutkuyla birleştirebildiğiniz bir hafta diliyorum.
 
 
 
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum