Atama bekleyen felsefe öğretmenliği bölümü mezunları, atamalar konusundaki duruma dikkat çekerken, felsefe derslerinin eğitim sistemindeki yerine ilişkin önemli öneriler ve değerlendirmeleri dile getirdiler. Mezunlar, özellikle Düşünme Eğitimi dersine felsefe ve felsefe grubu eğitimi bölümü mezunlarının atanmasına ilişkin önerilerinin, Milli Eğitim Bakanlığı yöneticileri tarafından dikkate alınacağını umduklarını dile getirdiler.
Felsefe öğretmenlerine gereken değerin verilmesini isteyen mezun öğrenciler, “Yıllara bölerek baktığımız zaman en çok hakkı yenen branş olarak felsefe grubunu görebiliriz. Hali hazırda okuyan ve bir o kadar da işsiz mezun bulunmaktadır. Bir ülkenin eğitim sisteminden hangi alanda çok işsizlik varsa o alana daha fazla kontenjan diye bir istememiz tabi ki bulunmamaktadır. Bizler, gerekliliğinden en çok bahsedilen fakat aynı zamanda en çok görmezden gelinen branş olduğumuz için mağduriyetimizi dile getiriyoruz.” diye düşüncelerini dile getirdiler.
Mezun öğrenciler, “Eğitim, ailede başlayan ve hayatımızın sonuna kadar devam eden bir süreçtir. Bu sürecin sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi için de yıllardır çeşitli eğitim politikaları denenmektedir. Bir ülkenin eğitim anlayışı, o ülkenin geleceğe bakışını gösteren en önemli göstergelerden biridir. Aile ile başlayan ve okullarda devam eden eğitim; bir ülkede parlak beyinlerin oluşmasında en büyük adımdır. Bu adımda bizler, felsefe grubunun derslerinin çok önemli bir role sahip olduğunu biliyoruz ve eğitim sisteminde bir farkındalık yaratmak istiyoruz. Bizler Felsefe Grubu öğretmenleri olarak; günümüzde önüne geçilmeye çalışılan ‘ezberci eğitim’ denilen durumun eleştirel düşünme becerisiyle yani alınan bilginin işlenmesiyle düzelebileceğinin, en farkındalığına sahip branşız. Bu durumun sadece akademik alanla sınırlandırılmasını en basit örnekle bir binanın çürük temellere inşa edilmesine benzetebiliriz.” ifadesini kullandılar.
Yorumlar
Kalan Karakter: