Düşünme becerilerini felsefe ile geliştiriyorlar
Milli Eğitim Müdürü Veysel Durgun başkanlığında Türkiye'de bir ilke imza atılarak, sınıf öğretmenlerine yönelik 'Felsefe İle Düşünme Becerileri Geliştirme projesi' yürütülmeye başlandı.
Yayınlanma :
10.02.2020 09:46
Güncelleme :
10.02.2020 09:46


ADANA (GÜNAYDIN) – Ceyhan Eczacı Bahattin – Sevinç Erdinç Fen lisesi felsefe öğretmeni Derya Pütün, öğrencilerin düşünme becerilerini felsefe ile geliştirme projesi kapsamında 'P4C–Çocuklar İçin Felsefe Uygulayıcı Eğitimi' başlıklı hizmetiçi eğitimin başarılı bir şekilde sürdüğünü söyledi.
P4C çalışmalarının Türkiye'de son birkaç yılda yaygınlaşmaya başladığını belirten Pütün, “Adana bu noktada bir adım öne çıkıp, ülkede daha çok özel çalışmalar olarak sürdürülen P4C‘yi Milli Eğitim bünyesinde uygulamaya geçirerek ülkede bir ilke imza atmıştır. İlk aktif ve uzun süreli çalışmalar Ceyhan Eczacı Bahattin–Sevinç Erdinç Fen lisesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında 10 ve 11. sınıflarda felsefe dersi içerisinde uygulanmış ve bu çalışma sene sonunda Ceyhan Kaymakamı Dr. Bayram Yılmaz’ın aktif katılımıyla bir felsefe şenliği şeklinde ilçedeki diğer okulların lise öğrencilerinin katılımına açık bir şekilde sonuçlandırıldı. 2019-2020 eğitim öğretim yılında ise Milli Eğitim Müdürü Veysel Durgun başkanlığında, ülkede bir ilke imza atılarak, sınıf öğretmenlerine yönelik “Felsefe İle Düşünme Becerileri Geliştirme projesi” yürütülmeye başlandı." dedi.
5 FARKLI OKULDAN 16 SINIF
ÖĞRETMENİ İLE 3 MÜDÜR
Pütün, “Kasım ayından nisan ayına kadar sürdürülecek bir pilot çalışma olan bu proje kapsamında 5 faklı okuldan 16sınıf öğretmeni ve 3 okul müdürü P4C eğitmenlik kursu almış ve uygulamalara başlamışlardır. Nisan ayında kamuoyuyla da paylaşılacak olan proje sonuçları doğrultusunda yaygınlaştırma faaliyetleri planlanacaktır.
Ayrıca Ceyhan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından da yine 2019–2020 eğitim öğretim yılında İlçe Milli Eğitim Müdürü Murat Koçer’in başkanlığında,yine Türkiye’de bir ilk olan P4C WitthSteam projesi başlatılmış ve çoğunluğu sayısal ders olan 16 branş öğretmeni ile P4C’nin, eğitimde etkili başka bir yaklaşım olan steam yaklaşımıyla birleştirilmesi ve etkilerinin artırılmasına yönelik bir pilot çalışma yürütülmektedir. Bu projede yine nisan ayında sonuçlanacak ve sonuçlar doğrultusunda ortaokul ve lise bazında yaygınlaştırma çalışmaları planlanacaktır. Her iki çalışma da hem ilimiz hem de ülkemiz için çok güzel gelişmelere gebe ve umut vaat eden projeler olarak ilimizin eğitim kalitesinde sıçrama meydana getirecek ve Adana’yı bir kez daha başarılarıyla gündeme taşıyıp diğer illere örnek olmasını sağlayacaktır.” diye konuştu.
SÜREÇ ODAKLI ZİHİNSEL
DÖNÜŞÜM PROGRAMI
P4C'nin süreç odaklı bir zihinsel dönüşüm programı olduğunu anlatan Pütün, "Bu nedenle gerçek bir kazanım için haftada en az 1 kez ve en az 1 saat olmak kaydıyla çocuklar için en az bir eğitim yılı yani 20 hafta ile 32 hafta arasında, yetişkinler için ise 12-16 hafta arasında grubun ihtiyacına göre düzenlenmelidir. Katılımcılar tartışma esnasında eleştirel düşünme deneyimi ile öngörüde bulunmayı, değerlendirme yapmayı, sınıflandırmayı, mantıksal çıkarımlar yapmayı, varsayımda bulunmayı, ölçütlere göre yargıda bulunmayı öğrenir. Tüm oturum boyunca aktif dinleme becerisi ile iyi bir dinleyici olmayı, kimseyi incitmeden barış ortamında tartışmayı, başkalarının düşüncelerine değer vermeyi ve onlardan beslenebilmeyi, alternatif düşünceler geliştirmeyi, anlam araştırmaları yapmayı, hayal gücünü kullanmayı deneyimler". şeklinde konuştu.
NEDİR BU P4C?
P4C kavramı, yani Philosophy For Children / Communities orijinal isminin baş harflerinin kısaltmasıyla oluşmuş ve dilimize Çocuklar/Topluluklar İçin Felsefe olarak çevrilmiştir. Son yılların yenilikçi eğitim yaklaşımlarının içinde en etkililerinden biri olan p4c, dünyada ilk olarak Amerikalı filozof Matthew Lipman’ın, üniversiteye yüksek puanlarla gelen öğrencilerin bile doğru akıl yürütemediklerini, yeteri kadar yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olmadıklarını fark edip bu soruna çözüm üretmek için oluşturduğu bir yaklaşımdır
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: