ADANA(GÜNAYDIN)-Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Servet Özdemir, eğitimde öğrencilerin tümüne aynı bilgileri vermenin yanlışlığını vurgulayıp, “Eğitimin amacı tek tipler yaratmak değil, farklılaştırmaktır.” dedi.
Prof.Dr. Özdemir, Başkent Üniversitesi Adana Başkent Okulları'nda öğretmenlere yönelik olarak düzenlenen "21. Yüzyılda Eğitim ve Öğretmen" konulu seminerde konuştu. Prof.Dr.Servet Özdemir; Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof Dr. Şeref Mirasyedioğlu, Çukurova Bölge Koordinatörü Turgut Noyan, Başkent Okulları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Esma Çalık, okul idarecileri ve öğretmenlerin katıldığı seminerde, eğitimle ilgili düşüncelerini paylaştı.
Bütün öğrencilere aynı bilgiler veriliyor
Düşünce yapısı ve ilgi alanı farklı olan öğrencilerin tümüne, ayırt etmeksizin aynı tür bir bilgi yüklemesi yapmanın yanlışlığını vurgulayan Özdemir, eğitimin amacının tek tip öğrenciler yaratmak ya da kişileri birbirine benzetmek değil, farklılaştırmak olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Özdemir, ´´Ailede başlayan ve ölüme kadar devam eden bir öğrenmeden bahsediyoruz. Eğitimdeki felsefemiz de değişti artık. Eğitim yerine’ öğrenme’ diyoruz. Bütün öğrencilere aynı sistemde, aynı kitapla, aynı bilgilerle eğitim veriyoruz. Halbuki eğitimin merkezine öğrenciyi almamız gerekiyor. Eğitimin merkezine öğrenciyi almak demek, öğrencinin her istediğini yapmak ya da öğrencinin canı istediği zaman öğretmek değil, o öğrencinin ne gibi bir bilgiye, öğrenmeye ihtiyacı varsa onu belirleyip vermektir. Burada okul idarecilerinin liderlik vasfı ortaya çıkıyor.” diye konuştu.
Eğitimde dönüşüm zaman ister
Dünyanın her yerinde eğitim sisteminin eleştirildiğini, Avrupa'da 2000’li yıllardan itibaren yoğun bir eğitimde değişim programı mevcut olduğunu kaydeden Özdemir, “Ancak eğitimde değişim dönüşüm anlık bir şey değildir. Bu bir süreçtir zaman ister." dedi.
‘Öğretme’ yerine ‘Öğrenme’ anlayışı gelişti
Her yüzyılda eğitim anlayışında radikal değişmeler olduğunu dile getiren Prof. Dr. Servet Özdemir, " Tarım toplumu, sanayi toplumu, bilgi toplumu diye olaya bakarsak, her devrin kendine göre belli değişiklikleri vardır. 20. yüzyılın anlayışı ‘öğretme’ anlayışı iken, 21 yüzyılın anlayışı ‘öğrenme’ anlayışı, temel değer olmaya çıktı. Eğitimde koridorlar, bahçe, spor salonu gibi mekanlar da öğrenme mekanları olarak kullanılabilir." ifadelerini kullandı.
Yeni bir fikir üreten öğrencilerimiz olmalı
Günümüzde birçok şirketin çalışanlarından her ay yeni bir fikir üretmesini istediğini ifade eden Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özdemir: ´´Biz de okul yöneticilerimizden her ay bir yeni fikir isteyebiliriz. Bu fikir uygulamaya konulur ya da konulmaz ama o fikirler bir havuzda toplanır ve günü gelince de belki birer birer uygulanır. Kendimizi bu yönde geliştirmeliyiz. Öğrencilerden, öğretmenlerden, müdürlerden pek çok projeler çıkar.´´ dedi.
Yorumlar
Kalan Karakter: