Motosiklet denetimi
Motosiklet sürücüleri, trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm riski taşıyor
Yayınlanma :
28.05.2019 08:45
Güncelleme :
28.05.2019 08:45


ADANA(GÜNAYDIN)- Adana’da motosiklet kazlarında ölüm ve ciddi yaralanmaları en aza indirmek amacıyla Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü motosikletlerin yoğun olarak kullanıldığı Güney Kuşak Bulvarı Obalar Kavşağı ile Kocavezir İş Merkezi civarında trafik denetimleri yaptı.
Denetimlerde; 128 motosiklet kontrol edilmiş, 40 motosiklet sürücüsüne 24 bin4080 TL cezai işlem uygulandı. 14 motosiklet Karayolları Trafik Kanununun ilgili maddeleri gereğince eksiklikleri giderilinceye kadar trafikten men edildi. Emniyet Müdürlüğü yetkilileri, vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlamak amacıyla denetimlerin aralıksız olarak devam edeceğini belirtti.
EMNİYETTEN MOTOSİKLET SÜRÜCÜLERİNE UYARI
Motosiklet sürücülerinin herhangi bir mağduriyet yaşamaması ve kazalardan korunabilmeleri için koruma başlıklarını mutlaka takmaları gerektiği konusunda da uyarıda bulunan yetkililer, motosikletle ilgili bilinmeyen bazı konuları da şöyle özetledi:
ÖLÜM ORANI MOTOSİKLETTE DAHA FAZLA
“Motosiklet kazalarının tüm trafik kazaları içindeki oranı ülkeden ülkeye şehirden şehre değişiklik gösterse de, motosiklet kazalarında yaralanma olasılığı araba kazalarına göre çok daha yüksektir. Araba kazalarında yaralanma oranı yüzde 20 iken motosiklet kazalarında bu oran yüzde 80'in üzerindedir.
Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riski ile karşı karşıya oldukları görülmektedir.
MOTOSİKLET KAZALARI ÖLÜMCÜL OLUYOR
Araba kazalarında sürücü ve yolcu güvenliğini artıran kapı barları ve kaportası, emniyet kemerleri, hava yastıkları gibi çok sayıda donanım bulunmasına rağmen motosikletlerde benzer güvenlik donanımları yeterince bulunmamaktadır. Bu nedenle, motosiklet kazaları şiddetli olaylardır, motosiklet kazalarında yaralanma sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı oluşur.
Motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmaların en önemli nedeni kafa yaralanmalarıdır: Bu nedenledir ki ülkemizde olduğu gibi birçok ülkede de koruma başlığı kullanılması yasalarla zorunlu kılınmıştır ve uygulanmaktadır.
Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller.
Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmalardan korunabilmeleri için deri ceket, pantolon ve eldiven yanında uygun ayakkabılar, koruma gözlükleri ve koruma başlığı (Kask) takmaları son derece önemlidir.”
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: