BAĞIŞIKLIĞINIZI GÜÇLENDİRİN
Diyetisyen Merve Türker

Diyetisyen Merve Türker

Merve Türker

BAĞIŞIKLIĞINIZI GÜÇLENDİRİN

12 Ocak 2021 - 09:50

Dünyada salgın haline gelen COVİD-19, kış aylarının gelmesiyle birlikte etkisini arttırmaya başladı
. Peki bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapmalıyız?

***

Bağışıklık sisteminin zayıflığı birçok hastalığın temel nedenidir. Sağlığımızın olmazsa olmazı hiç şüphesiz vücudumuzdaki bağışıklık sistemidir. Bağışıklık sistemimiz hastalıklara karşı sürekli çalışmaktadır.

Bağışıklığımızı güçlendirmek için maalesef tek başına mucizevi bir besin yoktur. Güçlü bağışıklık  sisteminin  en temel kaynağı yeterli ve dengeli beslenmektir. Bunun içinde aşağıdaki uyarılara dikkat etmemizde fayda var.

  • Sağlıklı beslenmenin en önemli öğünü olan kahvaltı atlanmamalıdır.  Yumurta, peynir, zeytin ve yeşilliklerle zengin  bir kahvaltıyla güne başlanmalıdır.
  • Gün içerisinde meyve ve sebze mutlaka tüketilmelidir. Böylelikle posa ve vitamin ihtiyacınızı karşılamış olursunuz.
  • Vücudumuz için yeterli olacak miktardaki proteini mutlaka tüketin. Et, tavuk, balık, yumurta, süt, peynir, kefir ve yoğurt ile hayvansal proteini; kuru baklagiller ile bitkisel proteininizi karşılayabilirsiniz.
  • Omega 3 yönünden zengin besinleri mutlaka beslenme programınıza  eklenmelidir. Somon, ton balığı, ceviz, badem, keten tohumu, yeşil yapraklı sebzeler omega 3 kaynağıdır.
  • Haftada 2-3 defa balık tüketimine önem gösterilmelidir.
  • İkinci beyin olarak adlandırılan bağırsaklarımızın sağlığı için probiyotik kaynaklarına beslenmenizde yer verilmelidir. Kefir, probiyotikli yoğurt ya da sindirim sistemi için gerekli durumda probiyotik desteği alınmalıdır.
  • Vitamin ve mineral dengeli beslenmenin bir parçası olduğu için A, C ve E vitamininden zengin besinler tüketilmelidir.
  • Günlük ortalama 10-12 bardak su tüketilmelidir. Su içmeyi ihmal etmeyin.

       Sağlıkla kalın.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum