TAAHHÜT BEDELİ KAZIĞINA 'DUR' DENSİN
HAYDAR ŞENGÜL

HAYDAR ŞENGÜL

TAAHHÜT BEDELİ KAZIĞINA 'DUR' DENSİN

31 Mart 2021 - 10:58

 
Taahhüt bedeli mağdurlar için neden kimse bir şey yapmaz, buna bir son verilmez anlamış değilim.
Bu kimi zaman bir ev telefonu, cep telefonu yada internet abonelerinde ciddi olarak yaşanmakta.
Ve tüketicileri mağdur etmekte..
Bugüne kadar buna kimse bir dur demedi
Özellikle yaşadığımız şu zamanda pandemi döneminde kimse ne telefonunu nede internetini düzenli kullanamıyor.
Ben de bunlardan biriyim..
Aylık ciddi rakamlar ödemekteyiz..
Ama gel gelelim ürünü sağlıklı bir şekilde  kullanamıyoruz.
Ama bizler bu mağduriyetimizden dolayı firmaya karşı bir yaptırımımız yok…
Fakat ben bu işten vazgeçeceğim zaman bana ciddi bir fatura çıkartıyorlar…
Bunun adına da cayma bedeli diyorlar.
Bunu da paşa paşa bizden alıyorlar.
Mağdurların sayısı azınsanmayacak kadar çok.
İstenen miktar süresine göre değişiyor.
En az 500 TL..
Peki bu uygulama ne zaman son bulacak?
Bu mağduriyetlere ne zaman dur denilecek?
Alamadığınız bir hizmetden dolayı firma sizi nasıl cezalandırabilir?
Oysa ki Tüketici Kanunu 2014’ten itibaren, bir yıldan uzun süreli aboneliklerde tüketiciye herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin dilediği zaman sözleşmeyi feshetme hakkı tanıyor.
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 52. maddesinin 4. fıkrası, açıkça tüketicilerin uzun süreli taahhütlü aboneliklere bağlanmasını engelleme amacıyla düzenlenmişti.
Hem kanunun bu kadar açık olmasına hem de abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinde aynı hususun tekrar edilmesine rağmen şirketler, iki yıllık abonelik süresi dolmadan ayrılmak isteyen tüketicilere cayma bedelleri fatura ediyor.
Tüketici de gerek bilgi eksikliği gerekse avukat ücretine değecek bir meblağ olmaması nedeniyle hakkını arayamıyor ve bedeli ödemeye devam ediyoruz.
Tüketici Kanunu’nda önceleri “hakem heyetine başvuru sınırına kadar olan alacaklarda, ilgili tüketici işlemlerinden kaynaklı icra takibi yapılamaz” diye bir madde vardı.
Sonraları o maddeye “tarafların hakları saklı kalmak kaydıyla” cümlesinin eklenmesi işi bozdu.
Alacak iddiasında olanların haklı haksız olduklarına bakılmaksızın icra takibi yapmasının önünü açmış oldular.
Bu düzenlemeyi tekrar gözden geçirip tüketicinin menfaatine bir düzenleme hayata geçirmeleri gerekmekte..
Aksi takdirde vatandaş mağdur olacak onlar ise kasalarını haksız kazançlarla doldurmaya devam edecek..
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum