Adana SS 59 Nolu Seyhan Halk Otobüsleri Kooperatifi ve Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkanı Niyazi Göğer, iki gün önce kamuoyunu ilgilendiren bir konu hakkında açıklamada bulunmuştu…
Niyazi Göğer’in bu açıklamasını gazetemizde manşete taşımıştık…
Peki ne diyordu Niyazi Göğer:
“Halk Otobüsü şoförlerinin yaptığı kural ihlallerini affetmeyeceğiz. Saygısız şoförü asla affetmem…”
Niyazi Göğer’in açıklaması bu yöndeydi…
Allahaşkına toplu taşıma araçlarına binip hiç şikayetçi olmayan var mıdır?..
Sokağa çıkıp 100 kişiye sorsanız, hepsi şikayetçidir…
Şikayetler o kadar çoğalmış ve Başkan Niyazi Göğer’e ulaşmış olacak ki, böylesine net bir şekilde konuşarak şoförleri uyardı…
Niyazi Göğer, uyarısında haksız değil…
Toplu taşıma araçlarına biniyorsunuz, bir bakıyorsunuz hızlı sürüyor…
Bir bakıyorsunuz araç kullanırken telefonla konuşuyor…
Bir bakıyorsunuz, önündeki ya da arkasındaki araçla bir yolcu alma uğruna yarışıyor…
Burada da insanların hayatları hiçe sayılmış oluyor…
Aslında aynı açıklamayı ve uyarıyı, diğer toplu taşıma araçlarının başkanları da yapmalı…
Sadece bir kişinin uyarısıyla önlenebilecek bir durum değildir…
Şoförleri uyarırken, aynı zamanda eğitim vermek de gerekiyor…
Mesela şoförlere yönelik seminer düzenlenebilir…
Bu seminerde şoförlere öncelikli olarak şu soru sorulabilir…
“Sizin bir yakınınız toplu taşıma aracında seyahat ederken, araç şoförü hızlı sürse, cep telefonuyla görüşme yapsa, diğer bir araçla yarış halinde olsa ne hissedersiniz?”
Eğer şoförlere bu soru sorulur ve objektif cevap verebilirlerse o zaman sorun çözülebilir…
Yani diyeceğim o ki, toplu taşıma araçlarının şoförleri, aracına binen kişiyi bir müşteri olarak değil de aile bireylerinden birisi gibi görürse o zaman daha dikkatli araç kullanırlar diye düşünüyorum…
Sizce haksız mıyım?...